Avatar billede extream Nybegynder
08. marts 2005 - 08:37 Der er 8 kommentarer

bærebar logger af

Jeg har en bærebar med xp pro efter 10 min eller sådan noget logger den ud og så skal jeg til at logge ind igen, hvor ændre man dette?
Avatar billede robotten Praktikant
08. marts 2005 - 09:27 #1
Det er ikke fordi, at den går på pauseskærm, og der så er adgangskode på pauseskærmen?
Avatar billede bekkisan Nybegynder
08. marts 2005 - 09:59 #2
Hvad mener du med at den "logger af"???? Går den på Stand By, logger den dig af internettet, sker det mens du arbejder på den, eller når den bare står ubenyttet hen. Du bliver nok nødt til at komme med lidt flere informationer.
Hilsen Bekkisan
Avatar billede extream Nybegynder
08. marts 2005 - 10:23 #3
Det sker når jeg ikke arbejder på den, så logger den mig af win xp. I strømforsygning har jeg sat aldrig ved alle indstillinger.
Avatar billede robotten Praktikant
08. marts 2005 - 10:28 #4
Har du set under avanceret for strmstyringsmodellen? Der kan der sættes hak ud for, om der skal spørges efter adgangskode, når der forlades fra standby.
Avatar billede extream Nybegynder
08. marts 2005 - 11:11 #5
Jeg har prøvet at koble den fra men den gør det stadig
Avatar billede robotten Praktikant
08. marts 2005 - 12:17 #6
Hvad model bærbar er det? Nogle bærbare har noget software, der styrer forskellige ting, herunder genvejsknapperne, men også diverse pausefunktioner. Dette software kan muligvis gå ind og overstyre XP's egne funktioner.
Avatar billede d4rkd3vil Nybegynder
08. marts 2005 - 14:57 #7
Højre klik på dit skrivebord, under "Pauseskærm", fjern hakket i enten:

"Vis velkomstside ved fortsættelse"
eller
"Beskyt med adgangskode ved fortsættelse"

Som gerne skulle stå ud for det antal minutter din pauseskærm er sat til.

- Eller fjern pauseskærme totalt, ved at sætte den der kombo-boks, ligesom din
- adresselinje i din browser, op til "(Ingen)".

Samt gå ind i Strømforsyning, og sæt alle dem i bunden hvor der står "Efter X min." over til "Aldrig".

Efter dette, burde problemet 100% være løst, hvis jeg har forstået dit spørgsmål korrekt.
Avatar billede d4rkd3vil Nybegynder
08. marts 2005 - 15:00 #8
Ah, så ikke lige din kommentar med 10:23:42 ang. "I strømforsygning har jeg sat aldrig ved alle indstillinger."

Men da, prøv at slå pauseskærmen over til "(Ingen)" og se om det stadig forkommer. Det burde det så ikke, hvis jeg har forstået dit spørgsmål korrekt ;)

Eller hvis du slår den fra, med f.eks "15 min" ved pauseskærmen, den der hedder "Vis velkomstside ved fortsættelse" eller "Beskyt med adgangskode ved fortsættelse"

Efter du har gjort dette, burde den ikke længere gøre det. Vel og mærket der, som robotten skriver, ikke er andre software installeret, som sørger for at den gør sådan.

Håber noget af det kan hjælpe dig :)

Hvis du fortsat vil have pauseskærm, prøv at sætte dem der ender med "ved fortsættelse", ud for tiden for pauseskærmen, sådan at fluebenet IKKE er i boksen. :)