Avatar billede mbschwartz Nybegynder
07. marts 2005 - 23:09 Der er 6 kommentarer

Problemer med kryptering af Sitecom WL-122 og WL-121?

Hej,

Har installeret et Sitecom WL-121 trådløst netværkskort (PCI) i en kammerats PC. Har sat en trådløs router (Sitecom WL-122 100g+), til hans bredbåndsforbindelse. Netkortet er sat op, der er forbindelse til routeren og internettet. Det virker fint. MEN, når jeg sætter 128 bit kryptering til, kopierer nøglen ind i programmet til netkortet og ind i Windows XP opsætningen og rebooter PC'en, så står der en ukendt nøgle, både i programmet til netkortet og i Windows opsætningen. Har i været ude for tilsvarende problemer???
Kan det være fordi at det er en helt ny installering af WinXP, som ikke er blevet fuldt opdateret endnu?

Tak for alle svar.
Avatar billede mbschwartz Nybegynder
07. marts 2005 - 23:11 #1
Ups. Glemte at skrive, at så kan PC'en selvfølgelig ikke få kontakt til routeren. Det er det der er humlen her.
Avatar billede kenp Novice
07. marts 2005 - 23:51 #2
Du skal jo ikke sætte koden ind 2 forskllige stder.
Avatar billede mbschwartz Nybegynder
08. marts 2005 - 18:28 #3
Hmm. Hvis jeg ikke sætter koden ind i programmet der kører til netkortet, for jeg ikke kontakt med routeren! Sætter jeg koden ind i programmet til netkortet, men ikke i WinXP-opsætningen, så kan jeg godt få forbindelse til routeren, MEN jeg kan ikke komme igennem, da PC'en jo så ikke har den rigtige kode! Så jo jeg skal sætte koden ind 2 steder, eller også er der noget andet jeg skal gøre! Men ellers tak.
Avatar billede kenp Novice
08. marts 2005 - 18:41 #4
Det lyder da helt "sort" da jeg kun har koden inden 1 gang og mit virker mystisk.
Avatar billede mbschwartz Nybegynder
08. marts 2005 - 18:46 #5
Hvor sætter du den ind??? WinXP under TCP/IP opsætningen eller i programmet til netkortet???
Avatar billede kenp Novice
08. marts 2005 - 18:53 #6
Enten det program som fuldte med mit netkort eller også bruger jeg det som er indbygget i xp (der er en guide under kontrolpanelet hvis du bruger XP med sp2) så klare de det hele.