Avatar billede mekaniker Nybegynder
07. marts 2005 - 21:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

ssh problem

Jeg har læst mig til, her på eksperten at man ikke kan logge ind som root via ssh. Og at man skal lave en bruger og lægge ham i gruppe wheel, og når man så logger ind som denne, skulle man kunne lave en "su" så man kan få rettigheder til at editere config filer.

Men jeg får denne besked "su: Sorry" når jeg skriver "su"

Er der noget jeg har misforstået, eller hvad gør jeg galt.
Avatar billede andersbramsen Nybegynder
07. marts 2005 - 22:05 #1
Nej du har intet misforstået...
så længe du er medlem at wheel gruppen burde du kunne køre en su
Hvordan har du oprettet dig selv?
Ellers så prøv at lave en ny bruger og gør ham til medlem af wheel gruppen
Avatar billede mekaniker Nybegynder
09. marts 2005 - 11:25 #2
Nu virker det, jeg lavede bare en ny bruger, og tilføjede ham til wheel
Avatar billede andersbramsen Nybegynder
09. marts 2005 - 19:54 #3
Jamen så modtager jeg med kyshånd dine point