Avatar billede thefatman Nybegynder
07. marts 2005 - 14:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ny tilføjet domæne..Unable to relay

Hej folkens

Jeg sidder her med min Exchange 2003 server og kan ikke få tingene til at virke som jeg gerne vil :(

Jeg har nu tilføjet endnu et domæne til min server (auchenberg.dk), ved hjælp af "Internet mail wizard" som jeg har gjort de andre gange når jeg har tilføjet domæner.
Echange opretter domænet og mine brugere kan nu bruge email-adreser på det nye domæne, de kan sende mails ud af huset, men når det kommer til modtagelsen af mails på det nye domæne, så knækker filmen..

Jeg kan sagtens sende mails internt, men lige så snart jeg prøver at sende en mail til domænet får jeg denne besked retur:
This is the Postfix program at host fitch5.uni2.net.

I'm sorry to have to inform you that your message could not be
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to <postmaster>

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

                      The Postfix program

<kenneth@auchenberg.dk>: host auchenberg.dk[83.73.3.111] said: 550 5.7.1 Unable
  to relay for kenneth@auchenberg.dk (in reply to RCPT TO command)

Final-Recipient: rfc822; kenneth@auchenberg.dk
Action: failed
Status: 5.0.0
Diagnostic-Code: X-Postfix; host auchenberg.dk[83.73.3.111] said: 550 5.7.1
  Unable to relay for kenneth@auchenberg.dk (in reply to RCPT TO command)

--

Som I kan se, så får jeg fejlen "Unable to relay for". Jeg har prøvet at google lidt omkring emnet samt herinde på EXP men intet har kunne hjælpe mig..

Recipients Policies er sat ordenligt op, det hele burde virke, men der er bare ikke hul igennem..

Min DNS opsætning burde være rigtig:
- http://www.dnsstuff.com/tools/mail.ch?domain=kenneth%40auchenberg.dk

Hvis du har nogen idé om hvad der kan være i galt, så post endeligt et svar!

På forhånd mange tak.
Avatar billede karser Nybegynder
07. marts 2005 - 19:17 #1
Du skal have sat din SMTP Virtual server rigtigt op... Der skal du tilføje domænet også!

Jeg er ikke sikker på hvor det lige er, og hvilken param. det er du skal have rettet, men det kan jeg finde ud af til dig, hvis du ikke selv "ser lyset" når du kigger på din SMTP Virtual server instance.

Mvh.
Karser
Avatar billede thefatman Nybegynder
07. marts 2005 - 20:01 #2
#karser

Jeg har været inde i min Vitual SMTP server og sætte relay restrictions op for mit nye domæne..Så det er ikke det som er problemet..
Avatar billede thefatman Nybegynder
09. marts 2005 - 17:55 #3
anybody?...
Avatar billede karser Nybegynder
09. marts 2005 - 18:40 #4
...sorry! Jeg er stået af! ;o) Held og lykke!
Avatar billede ob Nybegynder
22. marts 2005 - 10:22 #5
Er det løst?
Avatar billede thefatman Nybegynder
22. marts 2005 - 11:38 #6
Ja, efter en reinstall..

Lukker..