Avatar billede bhn22 Nybegynder
26. marts 2001 - 15:31 Der er 16 kommentarer

serveren bliver overfyldt

Jeg har en hjemmeside server stående ved siden af mig, da jeg mødte imorges var hjemmesiden nede, og der var kun 2 kb diskplads, i fredags var der 230 MB.
lørdag morgen var siden også nede pga diskplads, jeg fik frigjort 190 MB, som nu også er fyldt op, hvilket betyder at jeg fra fredag aften til mandag morgen har brugt 420 MB på noget jeg ikke ved hvad er.

Det skal så også siges at jeg idag mandag har ryddet 320 MB hvilket betyder at min server snart ikke har noget tilbage af dens oprindelige indhold...

jeg har på intet tidspunkt kunne finde det der fylder pladsen, jeg har dog fundet 88.230 filer som desværre kun var 1 kb store stykket filerne ligger i:

C:\\Inetpub\\mailroot\\Queue\\

og hedder allesammen noget i stil med denne:

NTFS_000af64801c0b5c500027cdd.EML

disse filer er dog samlet kun af en størelse på ca 88 MB, og uheldigvis betegnet som
\"i brug\"

det der så er mit spørgsmål er:

er der nogen af jer der har oplevet noget ligende?

hvis ja... hvad gjorde i???

er der nogen spørgsmål, vil jeg meget gerne besvare dem hurtigst muligt, og vil sidde online fra nu til løsningen er fundet.

jeg venter med spænding, da jeg er løbet tør for muligheder...

bhn
Avatar billede preclean Nybegynder
26. marts 2001 - 15:35 #1
har du kørt en virus scan ??
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
26. marts 2001 - 15:37 #2
kører du mailserver osse? EML er et filtypenavn for mails!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
26. marts 2001 - 15:39 #3
Er du sikker på at der ikke er en som spammer din mailserver?

/per
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
26. marts 2001 - 15:41 #4
ja, det var osse det jeg ville tilføje hvis han sagde ja til at han kører mailserver!
Avatar billede bhn22 Nybegynder
26. marts 2001 - 15:42 #5
ja jeg har en mailserver... men det er ikke samme maskine... ja jeg har kørt en virus scan... fandt intet, er ved at køre endnu en scan, fra en intern maskine, da drevene på serverne naturligvis er delte, jeg har kørt scan på alle brugermaskiner... dog uden noget resultat...
nej jeg tror ikke der er nogen der spammer min mailserver, da det er 2 forskellige maskiner.. rent fysisk...
Avatar billede cvsac Nybegynder
26. marts 2001 - 15:43 #6
hvad med log filer ????
jeg ved at jeg engang kom til at sætte min unix boks til at logge ALT (ved godt vi taler om qwindows men det kan jo være det er samme ting) og der kunne den uden problemer bruge ca 800 MB om dagen til bare log filer
Avatar billede hoejrup Nybegynder
26. marts 2001 - 15:43 #7
Kan du ikke prøve at åbne de filer der er lagt på disken? For det burde være let at identificere dem.

/per

Avatar billede bhn22 Nybegynder
26. marts 2001 - 15:55 #8
jeg har nu åbnet 5 af de 88.230 filer, alle mails er enslydende, den omtalte hjemmeside skaber en mail som sendes til en nytilmeldt kandidat hvor der gives password og brugernavn, samt link til vores hjemmeside.... men kandidaterne plejer kun at modtage 1 mail... her er der 88.230 og de er alle ens... men dog ikke sendt, de ligger jo i Queue... men dog stadig aktive, jeg kan ikke slette dem....
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
26. marts 2001 - 15:58 #9
du har tilsyneladende et problem med din mailserver! prøv at lukke mailserver programmet ned, så burde du kunne få lov at slette dem manuelt!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
26. marts 2001 - 16:00 #10
kunne også være du skulle gå koden der sender en mail afsted, efter i sømmene :)
Avatar billede blood Nybegynder
26. marts 2001 - 16:03 #11
Hvor meget ram er der i maskinen?

Hvis der er for lidt ram så bruger windows jo swap filen og fylder den op
Avatar billede bhn22 Nybegynder
26. marts 2001 - 16:10 #12
jeg mener der er 256 MB ram... prøver at genstarte mailserveren med det samme.
Avatar billede bhn22 Nybegynder
26. marts 2001 - 18:35 #13
jeg vil bare lige orientere om at der stadig ikke er kommet en løsning på omtalte problem, mail serveren er genstartet men de omtalte mails kan stadig ikke slettes... jeg er nu oppe på et tab på ca 950 MB...

håber der er nogen som kan hjælpe da jeg selv er løbet helt tør for ideer
Avatar billede makse Nybegynder
26. marts 2001 - 18:47 #14
Har du installeret SP1?
Avatar billede cvsac Nybegynder
26. marts 2001 - 18:51 #15
hvad med at tage en boot diskette fra windows 98 og starte op på den og slette de skide emails og ellers bare starte den ordenligt op igen
Avatar billede hoejrup Nybegynder
26. marts 2001 - 21:31 #16