Avatar billede keepsmiling Nybegynder
05. marts 2005 - 14:51 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

E-Mail Ikoner i Access

Hej Brugere

Jeg har lige et ? ang. de to ikoner der er til afs. af Email i access 2000 (værktøjslinien .. det ene : "Send til postmodtager (som vedhæftet fil)" dette ikon er aktivt .. det næste : "E-Mail" er gråt (ikke aktivt) så er ? .. hvad gør jeg for at gøre dette ikon aktivt?
Avatar billede sjap Praktikant
05. marts 2005 - 15:21 #1
Jeg mener at den "grå" knap er til at sende dataadgangssider som en del af brødteksten, mens den anden blot vedhæfter det valgte objekt. Prøv evt. at lave en dataadgangsside (marker "Sider" under "Objekter" i skærmens venstre side) og se om den kan sendes.
Avatar billede keepsmiling Nybegynder
05. marts 2005 - 15:40 #2
hej sjap .. det hjalp ikke at gøre aktuel record aktiv .. jeg har et felt [Email] .. ønsker en knap ved siden af der ved klik aktiverer outlook og overfører den aktuelle email adresse .. men kan ikke gøre det så længe email ikonet ikke er aktivt ...
Avatar billede keepsmiling Nybegynder
05. marts 2005 - 16:01 #3
kan lige tilføje at access kommer med fejlmeddelelsen "Microsoft Access kan ikke åbne postsessionen"
Avatar billede sjap Praktikant
05. marts 2005 - 16:54 #4
keepsmiling > Beklager, men du har lige fanget mig på et område, som jeg ikke har noget dybere kendskab til.

Prøv evt. at se på mugs særdeles udmærkede artikel

http://www.eksperten.dk/artikler/371
Avatar billede keepsmiling Nybegynder
05. marts 2005 - 17:27 #5
Hej Sjap .. Tak for indsatsen .. mener jeg har prøvet mugs anvisninger på et tidspunkt .. med samme kedelige resultat .. har efterhånden mistanke om at  der mangler en komponent ActiveX eller lign. enten i Outlook eller i Access .. så lader lige ? stå åbent et stykke tid
Avatar billede nih Novice
06. marts 2005 - 19:31 #6
Det har været oppe nogle gange og jeg er sikker på at det skyldes en bug i nogle versioner af office 2000.

download og instaler servicepack til office 2000 - det hjalp da jeg havde samme problem.

Niels
Avatar billede keepsmiling Nybegynder
06. marts 2005 - 22:16 #7
Hej Niels .. har inst. de opdateringer du anbefalede .. det fjernede fejlmeddelelsen så nu kan den .. via en knap .. åbne outlook .. .. underligt nok er email ikonet stadig ik aktivt .. men skyldes nok noget andet .. du får pointene .. Tak for hjælpen .. keepsmiling
Avatar billede keepsmiling Nybegynder
06. marts 2005 - 22:18 #8
..
Avatar billede keepsmiling Nybegynder
06. marts 2005 - 22:20 #9
Hej niels .. ser ik ud til du har fået point .. hvad gør jeg forkert?
Avatar billede nih Novice
06. marts 2005 - 22:20 #10
:)
Avatar billede keepsmiling Nybegynder
06. marts 2005 - 22:21 #11
Gosh hvor jeg fumler .. må vist ha' ny briller *g*
Avatar billede nih Novice
06. marts 2005 - 22:22 #12
Hvis du vil give 60 pts har du gjort det helt rigtig :)
Avatar billede keepsmiling Nybegynder
06. marts 2005 - 22:27 #13
ja jeg havde bare overset at den havde accepteret svaret `:)