Avatar billede michael_aggerholm Nybegynder
05. marts 2005 - 14:00 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Problemer med 3D med helt nyt 6600GT

Hej Eksperter

Jeg har lige installeret mit nye Leadtek 6600GT grafikkort (8xAGP), og det så alt sammen ganske fint ud, indtil jeg ville til at spille.

Så knækker filmen.
Jeg får grafikfejl og det er galt med flere spil (alle dem jeg har testet).
Et eksempel på hvad der er galt kan ses her: http://img178.exs.cx/img178/1156/grafikproblemer9ji.jpg

Jeg har prøvet både med den driver der fulgte med på CD (den kaldes WinFast 66.93), nyeste nVidia driver (66.93) og nVidia driver 61.77.

De to første har samme problem, mens den sidste slet ikke bliver accepteret som driver (er kortet for nyt til denne driver?).
Hvis jeg installerer 61.77, og genstarter kommer XP bare og siger der er fundet ny hardware.

Er det 3D delen af grafikkortet der er defekt?

Fejlene opstår selvom jeg ændrer på indstillingerne i spillene, lige fra default, til autodetect mm.

Min strømforsyning burde være stor nok (450W), mit bundkort kører dog kun med 4xAGP, men det burde vel ikke være et problem.

Hvad siger i til det?

Mvh Michael
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. marts 2005 - 14:09 #1
AGPx4 er ikke problemet, og der er ikke den store forskel på x4 og x8.

Det jeg lurer på, er om der skulle være drivers fra dit tidligere kort, som går ind og ødelægger det for dit nye.

Hvilket kort havde du tidligere.

Når jeg skifter grafikkort, så skifter jeg først opsætningen i XP til et standart VGA kort. Slukker maskinen. Skifter kort, og genstarter og installerer det nye kort.
Avatar billede michael_aggerholm Nybegynder
05. marts 2005 - 14:16 #2
Jeg havde et GF3 TI 200.
Det kørte med nVidia driver 66.93.

Da jeg skulle installere det nye kort, afinstallerede jeg først drivere med tilføj/fjern programmer, slukkede, satte det nye kort i, tændte, annullerede da der blev fundet ny hardware og installerede den driver der fulgte med på CD (Winfast 66.93).
Det er vel i bund og grund den sanne driver som nVidia 66.93?
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. marts 2005 - 14:19 #3
Ja, det har du ret i.

Du har den sidste version af DirectX installeret ?
Avatar billede michael_aggerholm Nybegynder
05. marts 2005 - 14:23 #4
Jeg har DirectX 9.0c
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. marts 2005 - 14:28 #5
Den melder ikke om problemer i enhedshåndtering ?
Avatar billede michael_aggerholm Nybegynder
05. marts 2005 - 14:31 #6
Nej.
Det virker fuldt ud i Windows.
Det er kun i (3D)spil det fejler.
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. marts 2005 - 14:32 #7
Så må der flere ind i denne tråd, for jeg er udtømt.
Avatar billede michael_aggerholm Nybegynder
05. marts 2005 - 14:35 #8
Øv :-(

Men det kan vel godt tænkes at 3D delen af kortet er defekt, ikke?
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. marts 2005 - 14:37 #9
Jo, det kan tænkes, men det er jo et helt nyt kort.
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. marts 2005 - 14:41 #10
Har du haft CPU'en afmonteret ?
Avatar billede michael_aggerholm Nybegynder
05. marts 2005 - 14:43 #11
Ja, men det er set før. :-(

Sidst jeg købte grafikkort var det første mærke jeg fik fat i også defekt. :-(

Måske der hviler en forbandelse over mig, når det kommer til grafikkort. :-|

Men jeg ville da godt lige have en lidt større indikation af, at det var det der var galt inden, jeg begynder at sende skidtet retur.
Avatar billede michael_aggerholm Nybegynder
05. marts 2005 - 14:44 #12
Nej CPU'en sidder hvor den altid har siddet. :-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. marts 2005 - 14:46 #13
Så kan det jo kun være et driver eller kort problem.
Avatar billede michael_aggerholm Nybegynder
05. marts 2005 - 15:05 #14
Ja, og jeg synes jo ikke det bør være et driver problem, når jeg nu bruger den medfølgende driver, og er ret sikker på, at resterne fra den gamle driver (som også var 66.93) er fjernet.
Avatar billede michael_aggerholm Nybegynder
05. marts 2005 - 15:32 #15
Jeg har nu lige hørt fra en kammerat at der måske er problemer med bundkort med SiS chipset.

Jeg har et ECS K7S5A med SiS735 chipset, så hvis nogen kan af- eller bekræfte dette og eventuelt har en løsning er dette meget velkomment. :-)
Avatar billede michael_aggerholm Nybegynder
05. marts 2005 - 15:59 #16
Jeg har fundet dette på nettet:
found this in release notes of Nvidia new beta drivers:

Issues Resolved in Version 67.03
This following are changes made and issues resolved since driver version 67.
02:
• GeForce 6600 GT AGP: Fixed a 3D corruption problem that appears
when this card is used with certain motherboards, such as SIS
motherboards.

Og har prøvet at installere denne 67.03 beta driver, og grafikfejlene forsvandt.
DOg melder mange folk tilsyneladende også om at spil går ned efter kort tid, og dette har jeg ikke haft tid til at teste endnu.

Det er tilsyneladende et problem med 6600 GT kort og SiS chipsets der hovedsageligt forårsages under Direct3D spil.

Jeg vender tilbage, når jeg ved mere. :-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. marts 2005 - 16:54 #17
Det er da altid noget !
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. marts 2005 - 11:35 #18
Prøv at checke bundkorts producentens hjemmeside, det kunne jo være, at de gerne så, at deres bundkort kan håndtere 6600 GT, og derfor har lavet en opdateret BIOS der fikser dette.
Avatar billede michael_aggerholm Nybegynder
06. marts 2005 - 18:34 #19
Jeg har været inde og kigge, men ECS har desværre ikke en overvældende support, når det kommer til opdateringer (til mit bundkort).

Men idag har jeg spillet Far Cry i ca 45min med indstillinger på max, uden problemer.
Så 67.03 læste grafikfejlene, og det kører tilsyneladende stabilt.

Du kom jo ikke direkte med svaret, men du har nu været til stor hjælp alligevel, så hvis du laver et svar kan du få halvdelen af point. :-)

Takker.

Mvh Michael
Avatar billede dragonknight Juniormester
07. marts 2005 - 09:41 #20
Jeg takker mange gange, men vend endelig tilbage. Du kunne også skrive til deres support afdeling, det kunne være, at de har en twist der ordner det.
Avatar billede michael_aggerholm Nybegynder
07. marts 2005 - 11:10 #21
Ha!
Jeg fik ikke afccepteret mit eget svar. :-)
Troede jeg skulle gøre det et svar af gangen. :-)
Så du fik 200 point, men det går nok.
Jeg har vist nok point til fremtidige spørgsmål.

Jeg tror opgaven med at finde en løsning ligger hos nVidia.
Dog har jeg hørt om folk der har prøvet den driver jeg har brugt, men stadig har et ustabilt system.
Så det kan være at en del af løsningen har været, at jeg installerede den AGP driver til SiS, der fulgte med grafikkortet.
Dette blev dog gjort helt til at begynde med, så den har i hvert fald ikke været løsningen af sig selv, men har måske været med til at gøre det hele stabilt.
Avatar billede dragonknight Juniormester
07. marts 2005 - 12:31 #22
Hovedsagen er at det virker, endnu.  ;-)

Jeg har lavet http://www.eksperten.dk/spm/597689, hvor jeg giver dig 100 points tilbage, så bare læg et svar der.