Avatar billede togsverd1985 Praktikant
04. marts 2005 - 20:48 Der er 45 kommentarer og
1 løsning

Logo til pokerfriends.dk

Passer nok bedre her end i den tidligere kategori!

http://eksperten.dk/spm/596962
Avatar billede weblex Nybegynder
04. marts 2005 - 20:50 #1
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
04. marts 2005 - 20:54 #2
hej weblex -

som jeg sagde til triplex er jeg ude efter en font der er lidt blødere i det - jeg kan godt lide selve udformningen på bogstaverne ( at deres form er lidt reduceret og simpel ) men de skal være lidt blødere, varmere, venligere især når de skal farves i reggae agtige rød/gul/sorte farver

takker

/Tox
Avatar billede weblex Nybegynder
04. marts 2005 - 21:10 #3
http://www.sitecenter.dk/weblex/upload/view_alone.nhtml?profile=upload&UID=10614

Jeg er ret sikker på, at fonten til boogie er special designet (man kan i hvert fald ikke finde den via myfont.com). Så den bliver vanskelig at genskabe. Men her endnu et bud:
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
04. marts 2005 - 21:27 #4
det er faktisk ikke så tosset! jeg kunne måske stadig godt tænke mig det var lidt blødere i teksten - men prøv næste gang at sætte de farver jeg gerne vil have på for det giver et lidt bedre helhedsindtryk... jeg tror egentlig den du har nu også ville være meget pæn... så er der så chip'en; den er ikke helt pænt nok desværre - den må gerne vende lidt på skrå så kanten af den ses på højre side og den må også gerne se lidt mere 3d animeret agtig ud hvis det kan lade sig gøre... ( ved godt det er krævende men jeg leder lidt efter noget ala en helsidesannonce jeg så for www.williamhillpoker.com - du kan tjekke deres side og se hvordan de har brugt billeder... )
Avatar billede weblex Nybegynder
04. marts 2005 - 21:38 #5
Mht. chippen:
Jeg tror at det er et foto - altså hverken photoshop (som jeg bruger) eller et 3d program. Jeg har altså ikke lige nogen brugbare fotos, men jeg arbejder videre på chippen.

Farver:
Hvordan var det lige - kunne mine farver bruges, eller...?
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
04. marts 2005 - 21:39 #6
jeg vil gerne have noget reggae/bob marley/tegneseriestil farver med rød gul og sort blandet 3 delt sammen i hvert bogstav oppefra og ned og en sort outline på hvert bogstav :)
Avatar billede weblex Nybegynder
04. marts 2005 - 21:48 #7
http://www.sitecenter.dk/weblex/upload/view_alone.nhtml?profile=upload&UID=10615

Sådan - total Bob Marley eller hvad...? c",)

(se bort fra chippen - jeg ser hvad jeg kan gøre...)
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
04. marts 2005 - 21:56 #8
rigtig nok men meget skarpere farver - det skal være konstrastrigt!
samtidig er de der baggrundslayers ret unødvendige - vil hellere ha dem uden men jeg vil gerne ha en strømlinet pil der går fra venstr mod højre og placeret på den nederste del af bogstaverne - ved ikke om det skal med men vil gerne se hvordan det ser ud.. tak for indsatsen so far, weblex :)
Avatar billede weblex Nybegynder
04. marts 2005 - 22:18 #9
Jeg er sgutte hel stiv til de der reggaefarver - har du et eksempel på, hvordan sådan nogle karle skal se ud?

Men her med pil, ny chip og uden baggrund:

http://www.sitecenter.dk/weblex/upload/view_alone.nhtml?profile=upload&UID=10616
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
04. marts 2005 - 22:24 #10
ok kan jeg få dig til at prøve med hvid i stedet for sort og så stadig sort outline?
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
04. marts 2005 - 22:26 #11
ok vent nu har jeg det: prøv med orange nederst, skarp lysegrøn, hvid
Avatar billede weblex Nybegynder
04. marts 2005 - 22:27 #12
http://www.sitecenter.dk/weblex/upload/view_alone.nhtml?profile=upload&UID=10617

Det ser bedre ud, hvis du spørger mig. Men jeg har nu heller aldrig været den store reggae-fan :o)
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
04. marts 2005 - 22:31 #13
ah men jeg har også fucked up mht. de farver jeg har sagt til dig: prøv at lav hvid øverst, grøn i midten og orange i bunden og en outline som ikke er så skarp men lidt tykkere og blødere.. så tror jeg egentlig det er det jeg har forestillet mig :)

tak for tålmodigheden!
Avatar billede weblex Nybegynder
04. marts 2005 - 22:38 #14
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
04. marts 2005 - 22:39 #15
yup men måske kunne det hvide få lidt mere indflydelse.. og så skal den sorte outline være federe sådan så den ikke følger bogstaverne skarpt men nærmest flyder ud så teksten stadig ser lidt blød ud
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
04. marts 2005 - 22:39 #16
og bare fjern pilen det var en skidt ide
Avatar billede weblex Nybegynder
04. marts 2005 - 22:45 #17
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
04. marts 2005 - 22:49 #18
det er fedt!.. jeg vil ikke be' dig lave mere ved det nu.. jeg skal have noget tid til at tænke over om det er sådan jeg vil have det... men om ikke andet vil du helt sikkert kunne justere det, det vil ikke være noget specielt... har du msn så ku jeg kontakte dig i morgen/søndag?
Avatar billede cpufan Juniormester
04. marts 2005 - 22:54 #19
Avatar billede weblex Nybegynder
04. marts 2005 - 22:55 #20
Det sikreste ville være at kontakte mig på godgrafik (at) godgrafik.dk. Jeg hooker mig sjældent på msn, men skal prøve at huske det her i weekenden - brug weblex (at) frac.dk :o)
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
04. marts 2005 - 22:56 #21
jeg er ked af at være en pain men det er ikke helt det jeg leder efter cpu,
de ting jeg ikke bryder mig om det er:

1) det skal ikke være embossed
2) det skal ikke være stretched
3) det skal være lidt blødere
4) jeg har en forestilling om at der skal være noget grønt i teksten..

sry
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
04. marts 2005 - 22:58 #22
ah det er ok web, jeg sender dig en mail så hvis det passer dig bedre! jeg har en sidste lille ting jeg gerne ville se... prøv at fjern alt gult i teksten, brug en lidt "varmere" og mindre mørk orange og så ellers grøn og hvid som de er ( og så de 3 farver er fordelt ligeligt ligesom den med de 4 farver..) - du behøver ikke gøre det nu hvis du ikke gider men det tror jeg også jeg bliver nødt til at se :)

Tox
Avatar billede cpufan Juniormester
04. marts 2005 - 22:59 #23
*suk* :o)

men du er vist også ved at være der med weblex..........
så jeg lader det bare blive ved det
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
04. marts 2005 - 23:00 #24
ok cpu det er helt i orden, beklager at jeg kasserede det sådan men jeg har hele tiden haft en ret klar ide om hvordan det skulle se ud men har bare ikke haft tid til at lave det selv... tak for indsatsen det var sq pænt af dig!

Tox
Avatar billede weblex Nybegynder
04. marts 2005 - 23:06 #25
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
05. marts 2005 - 02:17 #26
hmm jeg har tænkt over det og konkluderet at den er gal med fonten - det skal simpelthen ikke være den..

har fundet en der passer bedre http://www.1001fonts.com/font_details.html?font_id=1958

vil så gerne ha lagt nogle af de farver over som vi snakkede om og outlinen skal også med. Så skal der nok også laves/findes en federe chip

/Tox
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
05. marts 2005 - 02:44 #27
ah faktisk er jeg ikke sikker endnu... din font er egéntlig også pæn... men jeg tror det betyder meget hvordan Jetonen ender med at se ud.. :S
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
05. marts 2005 - 02:57 #28
og den skal ikke være sidelæns alligevel :)
Avatar billede weblex Nybegynder
05. marts 2005 - 10:59 #29
Jeg har prøvet med den nye font - den er faktisk ikke så ringe endda :o)

Personligt kan jeg ikke lide dit farvevalg - reggae og poker hænger sgutte sammen. Men smag er (heldigvis) forskellig...

Jeg arbejder videre på jetonen - men jeg er bange for, at det ikke blive meget bedre, medmindre vi kan finde et foto.

http://www.sitecenter.dk/weblex/upload/view_alone.nhtml?profile=upload&UID=10624
Avatar billede weblex Nybegynder
05. marts 2005 - 11:42 #30
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
05. marts 2005 - 12:35 #31
hmm prøv med dit eget forslag til farvevalg , hvad du synes ville være pænt - mht. chippen har du ret i at det nok skal være et andet foto eller bygget op fra scratch i 3d ... den blå klassiske chip der duer i hvert fald ikke :(

det skal være lidt mere ala den de har brugt på poker.dk i deres logo :)

Tox
Avatar billede weblex Nybegynder
05. marts 2005 - 14:59 #32
Er det kun farven i chippen der er gal? Den kan ændres på 12 sekunder. Chippen på poker.dk kan jeg vist godt lave. Den er formentlig ikke lavet i et 3d-program. Men er det du vil - før ville du jo ikke have den på skrå?

Jeg synes farvevalget afhænger af chippen og personligt ville jeg foretrække ensfarvet.
Avatar billede weblex Nybegynder
05. marts 2005 - 15:56 #33
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
05. marts 2005 - 16:00 #34
chippen på poker.dk ser bare mere professionel ud ser du... det er en animeret heavy clay med 3 tone design - den du har brugt er en heavy plast m. 2 tone og det lyder måske som en lam detalje men jeg vil gerne opnå det mest professionelle look og med den chip i logo'et og... tja det bliver lidt malplaceret - så jeg ville hellere have en ala den på poker.dk - den behøver ikke være skrå men den skal være lidt ligesom den - farverne skal også være anderledes end på poker.dk men det skal helt klart være en chip der har en base farve og så en tone med en farve symmetrisk smalt markeret 4 steder på chippen (den hvide farve hvis du kigger på den på poker.dk).. men prøv det jeg tror det bliver meget federe
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
05. marts 2005 - 16:02 #35
cool den jeton er langt bedre - du må hjertens gerne ændre farverne... mix det up og se hvad du synes bliver pænest ( vil meget gerne ha din personlige mening).. også mht. farverne i selve teksten for du har ret i at det bliver noget gejl :)

Tox
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
05. marts 2005 - 16:17 #36
prøv evt. med sort base og lys grøn tone i stedet for rød base og hvid tone..
Avatar billede weblex Nybegynder
05. marts 2005 - 17:27 #37
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
05. marts 2005 - 17:29 #38
det er faktisk meget pænt - kan du gøre chippen blå i stedet for rød?
Avatar billede weblex Nybegynder
05. marts 2005 - 17:31 #39
Jep - men jeg skal lige lave mad, siger min kone (suk)...
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
05. marts 2005 - 18:51 #40
det er fint ... men jeg tror det er vigtigt at lige ændre farverne på chippen og så måske markere siden på den lidt tydeligere ( altså der hvor den skiller mellem overflade og side) for den ligner lidt en badebold nu lol...
Avatar billede weblex Nybegynder
05. marts 2005 - 18:59 #41
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
05. marts 2005 - 19:39 #42
Ja men jeg har det snart lidt dårligt mht. min ubeslutsomhed..
Det ser godt ud nu - kan du evt. lave en version af den markerede blå hvor fontfarven er helt hvid? takker :)
Avatar billede weblex Nybegynder
05. marts 2005 - 19:44 #43
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
05. marts 2005 - 20:13 #44
cool jeg tror den er ved at være der - jeg sender dig lige en mail :)
Avatar billede weblex Nybegynder
05. marts 2005 - 21:22 #45
Og jeg har svaret - sig lige til hvis den ikke kommer frem. Den fylder en del, når du får alle filerne med :o)
Avatar billede weblex Nybegynder
08. marts 2005 - 18:40 #46
Svar :o)