Avatar billede zan4 Nybegynder
04. marts 2005 - 17:26 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

oprette forbindelse mellem 2 computere

Jeg skal til at formatere min computer også vil jeg gerne lige lægge nogle filer over på min fars computer men så når jeg prøver at komme ind på min  egen computer fra min fars. skriver den:" \\Steffen er muligvis ikke tilgængelig. Du har muligvis ikke tilladelse til at bruge denne nerværksressource. Kontakt serverns administator for at finde ud af, om du har tilladelse.
netværksstien blev ikke fundet".

hvad skal jeg gøre ?

det er fordi jeg skal til at formatere min computer også vil jeg gerne lige lægge nogle filer over.. eller er der en nemmere måde at gøre det på ?
Avatar billede bubbaa Nybegynder
04. marts 2005 - 18:03 #1
har du husket at dele en mappe så der er adgang til noget?
Avatar billede zan4 Nybegynder
04. marts 2005 - 18:05 #2
ja ! der ligger en masse inde i delte dokumenter
Avatar billede bubbaa Nybegynder
04. marts 2005 - 18:14 #3
prøv at se her:
http://eksperten.dk/spm/534017

tror det kan bruges
Avatar billede c-holst Novice
04. marts 2005 - 18:15 #4
brænd dem på cd

har du evt en firewall på maskinerne, så prøv at slå dem fra

hvordan forbinder du de to maskiner

har du kørt netværksguiden rigtigt, og på begge maskiner.

hos mig går der genre lige et lille stykke tid inden der er helt forbindelse

alternativt, kan du jo sætte din fars hardisk i din maskine som slave og så kopiere filerne ind på disken
Avatar billede zan4 Nybegynder
04. marts 2005 - 18:25 #5
men kan man ikk bare gemme dem et eller andet sted på computeren ? (altså min egen) fordi synes bare at jeg engang har læst et sted at man kunne køre det.. ?
Avatar billede bubbaa Nybegynder
04. marts 2005 - 19:21 #6
hvis du har flere drev kan du godt. Da du nok kun vil formatere dit c:. men hvis det ikke er tilfældet vil det hele forsvinde ved formatering.
Avatar billede zan4 Nybegynder
04. marts 2005 - 19:42 #7
Er det muligt at lave flere drevs ?
Avatar billede c-holst Novice
05. marts 2005 - 13:24 #8
med partion magic skulle det vist nok kunne lade sig gøre.
http://www.powerquest.com
Det eneste der er nødvendigt, at at din harddisk er delt op i flere partioner, og at du ikke sletter din partioner, men blot formaterer c drevet og reinstallerer windows på dette c drevet. så vil et evt d drev med data ligge uberørt tilbage.

men kan nu ikke forstå du ikke kan få netværket op at køre
Avatar billede c-holst Novice
13. oktober 2005 - 19:09 #9
Fandt du ud af noget, og har du evt brug for mere hjælp?

ellers må du gerne lukke tråden her, da der sansynligvis ikke kommer flere indlæg.

mvh

c-holst
Avatar billede zan4 Nybegynder
13. oktober 2005 - 19:24 #10
hvorfor kan jeg ikk acceptere svar?
Avatar billede c-holst Novice
13. oktober 2005 - 19:53 #11
marker det ønskede navn i venstre side (ikke nødvendigvis mit)
Avatar billede zan4 Nybegynder
13. oktober 2005 - 19:57 #12
sådan :) tror det var fordi at alle havde valgt at kommentere istedet for at svare ;)