Avatar billede hanslauge Nybegynder
03. marts 2005 - 20:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

HD / os TIL G3

Jeg er helt novice omkring Mac Og har fået foræret en ælder G3 266Mhz 32mb ram og en defekt HD er der noget at tage hensylt med hensyn til HD størelse og efterføldende OS
Hvor stor HD og hvilken OS version kan der køres med
Avatar billede james_t_dk Juniormester
03. marts 2005 - 21:58 #1
i følge http://www.info.apple.com/support/applespec.html kan din maskine køre med OSX, der er en unix klon: http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore.woa/90310/wo/BA77sZfrediV2JtytvgYtlbX4SW/2.0.11.1.0.6.12

Den kan også køre flere ældre systemer, men OS X er meget populært.

Max disk størrelse har jeg ikke kunnet finde noget om.
Avatar billede egonspock Seniormester
03. marts 2005 - 23:21 #2
Der skal minimum 64 MB i for at installere Mac OS X 10.1 og 128 MB for at installere MacOSX 10.2. Da den ikke har USB-stik, kan den ikke klare 10.3, som er den nyeste version. Husk at opgradere til hhv. 10.1.5 og 10.2.8, skulle du komme så langt.
G3'en kan formentlig ikke læse en harddisk på mere end 137 GB, men ellers er der frit slag. Du kan også vælge at installere det rigtigt gamle OS 9, det vil også virke. Måske kontakt med en brugergruppe kan hjælpe til at finde de gamle OS'ser.
Avatar billede egonspock Seniormester
03. marts 2005 - 23:23 #3
Se i øvrigt :
http://lowendmac.com/ppc/g3.shtml
Og vær opmærksom på at hvis du installerer OSX så SKAL du partitionere, så hele installationen af OSX kommer indenfor de første 8 GB af disken! Men ellers er der frit slag :-)
Avatar billede hanslauge Nybegynder
04. marts 2005 - 10:03 #4
Det lyder super tak kommer sikkert tilbage