Avatar billede mnx Nybegynder
03. marts 2005 - 19:42 Der er 26 kommentarer

lyden er omvendt :S

hey outthere :P

jeg vil lige høre om en af jer gutter kan hjælpe mig med min lyd.
mit problem er følgende:
da jeg endeligt fik installeret mit lydkort som jeg havde en del problemer med, og også oprettede en tråd om, blev outputtet af lyden omvendt.
altså, lydene fra højre side kommer ud i venstre hørebøf. først gjorde det mig ikke så meget, da mine høretelefoner kunne passe til begge øre. men til min fødselsdag fik jeg så icemat siberia, og som nogle af jer måske ved, er de lavet til ørene, altså så du ikke bare kan tage venstre side på højre øre og omvendt. pænt belastende, når man bruger lyden :)
jeg har slettet driver og installeret dem igen, andet har jeg faktisk ikke gjort.
har snakket med support afdelingen, som jeg ikke fik så meget ud af..

btw, jeg har et sandberg sound boost 4.1 lydkort.

fortsat god aften :P
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
03. marts 2005 - 20:23 #1
Det tyder på en konstruktionsfejl i lydkortet.
Avatar billede mnx Nybegynder
03. marts 2005 - 20:25 #2
bah.. så skal jeg til at sende tilbage og sådan noget gejl :S
Avatar billede milter Ekspert
03. marts 2005 - 22:31 #3
Jeg har læst lidt på dit andet indlæg om dine tidligere problemer, og jeg har et par ideer.

Er indstillingen rigtig i Kontrolpanel > Lyde og lydenheder > Lydstyrke > Højttalerindstillinger > Avanceret > Højttalere > Højttalerindstilling?
Avatar billede mnx Nybegynder
03. marts 2005 - 22:34 #4
milter

den står på hovedtelefoner i stereo ??

det er vel rigtigt nok ikke ?
Avatar billede milter Ekspert
03. marts 2005 - 22:40 #5
Og hvis du prøver Enhedshåndtering > Enheder til lyd, video og spil > Dobbeltklik dit lydkort > Driver.

Hvad står der her om driveren, d.v.s. producent, dato og version?

Og det her: Kontrolpanel > Lyde og lydenheder > Lydenheder > Afspilning af lyd. Har du kun en eller flere muligheder her, og hvad står der?
Avatar billede milter Ekspert
03. marts 2005 - 22:42 #6
Hovedtelefoner i stereo er rigtig nok. Havde ikke læst dit indlæg, før jeg sendte det næste.
Avatar billede milter Ekspert
03. marts 2005 - 22:47 #7
Og et lille forsigtigt spørgsmål (håber ikke du bliver fornærmet). Nu kender jeg ikke dine hovedtelefoner, men kan de vendes?
Avatar billede mnx Nybegynder
03. marts 2005 - 22:49 #8
Driverproducent:      C-Media
Dato for driver:      27-11-2002
Driverversion:        5.12.1.643
Digital underskriver: Microsoft Windows Hardware Compatibility Publisher

og under "Driverdetaljer ..." står det således:
Producent:            Ukendt
Filversion:          Ukendt
Copyright:            Ukendt
Digital underskriver: Microsoft Windows Hardware Compatibility Publisher
/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/
Har kun en mulighed under "Afspilning af lyd" og det er "C-Media Wave Device"
Avatar billede mnx Nybegynder
03. marts 2005 - 22:50 #9
hehe milter :D

det kunne de godt, derfor jeg først tager det op nu. men fik Icemat Siberia for noget en uge siden i fødselsdags gave, og de kan ikke vendes :( eller jow. de kan. men de er tilpasset ørene, så det gør ondt hvis de er omvendt på :S
Avatar billede milter Ekspert
03. marts 2005 - 22:55 #10
Jeg skal lige høre, om du prøver at køre med dit nye Sandberg lydkort. Hvis du gør, kunne det se ud, som om det kører med en forkert driver, men checker det lige.
Avatar billede milter Ekspert
03. marts 2005 - 23:22 #11
Hvis du bruger dit Sandberg lydkort, ser det ikke rigtigt ud med den driver, du har.

Så jeg skal lige vide, hvilket lydkort, du bruger.
Avatar billede mnx Nybegynder
03. marts 2005 - 23:23 #12
sandberg sound boost 4.1 lydkort
http://www.sandberg.dk/worldwide/support/prod.asp?ProdNo=135-49 <-- det der
Avatar billede milter Ekspert
03. marts 2005 - 23:35 #13
22:50:32 > "det kunne de godt". Betyder det, at du har justeret dem på en eller anden måde. Jeg har læst om dem på linket herunder, og for mig ser det ud, som om man godt kan "komme til" at sætte dem omvendt på hovedet.

http://played.dk/4130
Avatar billede mnx Nybegynder
03. marts 2005 - 23:38 #14
:P jeg havde nogle gamle sennheiser hørertelefoner. som ikek var tilpasset til øret. icemat siberia har ligesom et skråt plan i hver bøf, så det passer til øret..og da mine øre stritter bare en smule, gør det ondt hvis jeg har den på i mer end 2 kampe i cs
og det er knap så fedt
Avatar billede milter Ekspert
03. marts 2005 - 23:52 #15
23:23:32 > Jeg har selv været inde på den side og downloadet den seneste driver, og versionsnummeret på din driver stemmer ikke overens med det.

Jeg går ud fra, du bruger XP?

Det er ved at være sengetid, så hvis det er i orden med dig, kan vi fortsætte i morgen?
Avatar billede milter Ekspert
04. marts 2005 - 15:31 #16
Jeg læste i dit tidligere spørgsmål, at du havde sat et kabel i AUX-stikket på dit lydkort. Hvad har du koblet til AUX?

Og det kan godt være den rigtige driver, du har alligevel. Hvor har du den fra?
Avatar billede mnx Nybegynder
05. marts 2005 - 04:11 #17
fra cd'en.. undskyld jeg først skriver endnu, er først lige kommet til min comp :P

aux ved jeg faktisk ikke rigtigt hvad sidder til, men det kabel jeg har sat til lydkortet splittes op i 2 til kortet og et til min cd'rom
Avatar billede mnx Nybegynder
05. marts 2005 - 04:12 #18
jeg har winXP, ja :)
Avatar billede gl.k. Nybegynder
05. marts 2005 - 06:08 #19
Et er vel til mikrofon og det andet til højtaler. Begge skal ind i lydkortet.
Er det kun i counter ?
Hvis ja, kig under options audio om du kom til at sætte flueben ved " rotate speakers " eller hvad det nu kan hedde, men ved ikke om det kan være det.
Avatar billede milter Ekspert
05. marts 2005 - 17:04 #20
Den "aux", du omtaler, er det på ydersiden af kabinettet (altså et af jackstikkene)eller indvendigt?

Jeg ville nok ikke vælge den fremgangsmåde for installation af nyt lydkort, som du har omtalt her:  http://www.eksperten.dk/spm/587274

Jeg ville prøve at starte forfra på denne måde:

Først skal du lige sikre dig, at din onboard-lyd er disabled i BIOS. Derefter går du til Enhedshåndtering > Enheder til lyd, video og spil > Højreklik dit lydkort > Fjern > Svar "Ja" til at du vil fjerne det.

Derefter slukker du computeren og piller lydkortet ud > Start op uden lydkort og check i Enhedshåndtering, at der ikke er noget om lydkort der nu.

Sluk computeren og sæt lydkortet i igen. Brug det nederste eller næstnederste PCI-stik. Den eneste ledning, du her skal forbinde til lydkortet, er den, der går fra dit CD-drev til lydkortet. På lydkortet skal det forbindes til det stik, som hedder noget i retning af "CD in".

Derefter starter du computeren. XP vil sige, den har fundet ny hardware, og du installerer nu driveren.

Prøv det og se, hvad der sker. Medmindre du har andet udstyr, som skal forbindes til dit lydkort, skal du ikke bruge den indgang på den "indvendige" side af lydkortet, som hedder "AUX in".
Avatar billede mnx Nybegynder
06. marts 2005 - 21:13 #21
hmm milter.. nu har jeg prøvet, at slette alt, slukke, pille kort ud, starte op igen, slukke, sætte kort i og starte op igen.
og så har jeg installeret den nyeste driver.
dette har jeg gjort både med det der "cd" kabel" på 3 foskellige måde, da jeg har 3 stik på kortet og der er 2 på kablet. jeg har også vendt stikket 180grader, for at se om jeg havde vendt det forkert da jeg satte stikket i. men ak nej. det hjalp heller ikke.
jeg aner ikke hvad fanden jeg skal gøre.. sender det nok ind igen... :(

de tre stik hedder, "aux in" "gr in" og sony/ide"
Avatar billede milter Ekspert
06. marts 2005 - 22:08 #22
Du kunne prøve at fjerne kablet mellem dit CD-drev og lydkortet.

Gå derefter til Enhedshåndtering > Klik på plusset ud for DVD-/CD-rom-drev > Højreklik dit CD-drev > Egenskaber > Egenskaber > Egenskaber igen > Sæt mærke i "Aktiver digital cd-lyd..." > OK.

På den måde kan du udelukke kabelfejl. Der skal altså slet ingen "indvendige" kabler være tilsluttet dit lydkort.
Avatar billede mnx Nybegynder
06. marts 2005 - 22:13 #23
det hak har altid været der. og jeg havde også fjernet kablet inden dit post :)
men det funker stadig lige så røv dårligt ;) hehe

men jeg er kanon glad for din hjælp.. :$
Avatar billede milter Ekspert
06. marts 2005 - 22:25 #24
Det eneste, jeg så kan komme i tanke om, er, at kablerne på dit hovedsæt på en eller anden måde er blevet byttet om, eller at et eller andet program har byttet om på kanalerne.
Avatar billede mnx Nybegynder
06. marts 2005 - 22:27 #25
it aint my loudspeakers..

da det ikke er sådan på mit onboard. og det begyndte med mit nye
;)

men jeg magter brik at sende lortet tilbage igen. :P
og det er heller ikke nogle programmer. jeg har 2 windows installationer. og det er det samme på begge. :) så i'm in denial :)
Avatar billede milter Ekspert
06. marts 2005 - 22:41 #26
Desværre, jeg må nok give op. Jeg har aldrig hørt om et lydkort, som byttede om på højre og venstre p.g.a fejlkonstruktion :(