Avatar billede bredan1977 Nybegynder
03. marts 2005 - 11:58 Der er 2 løsninger

Hvilket Grafikkort?

Jeg har en ældre computer:

TUSL2
PIII Tualatin 1133@1300mhz
512MB@133Mhz RAM
GeForce4 440MMX

Og vil gerne have et andet Grafik kort i...

Men hvilket kort vil passe bedst og give mest ydelse for pengene???

nVidia eller ATI?

Jeg har haft kig på en GeForce FX 5900, men vil det kunne betale sig i forhold til eks en 5700???

Jeg har planer om krafitig overclocking med vandkøling osv, så det skal kortet også kunne holdet til!

Mit Bundkort kører jo kun AGPx4!

Kom med nogen bud!
Avatar billede evilhoppemis Nybegynder
03. marts 2005 - 12:03 #1
Hvis dit bundkort køre AGP 4x så synes jeg ikke personligt at det kan betale sig.

Jeg spiller meget cs, og jeg har et PCI kort (geforce 4 440MX) og er ældre bundkort som køre med agp 4 og så har jeg et 5900xt kort.
I cs kørte mit PCI kort med højere fps end 5900xt kortet.

Så jeg synes du skal opgradere din bundkort også købe et 5900 kort.
Avatar billede jamfighter Nybegynder
02. april 2005 - 03:10 #2
det er teste før, og nyere GFX på ældre mobos har en mærkbar forbedring af ydelsen. Så det kan klart anbefales at opgradere...

Som det siges så skal du dog passe på ikke at købe katten i sækken og for eksempel sige at "Uha det her ATi Radeon 9800XT sparker røv, for er dit mobo ældre er det ikke sikkert dn AGP port overhovedet kan udnytte det grafikkort. Af hvad du lige skriver af info om dit system så lyder det som om at dit GF4 440 er noget i retning af max... Var jeg dig ville jeg begynde at kigge efter et system med en AMD64 og tilhørende bundkort, og så købe graffikkort ud fra det...

Problemet er her at køber du nyt GFX så risikerer du at du bare smider penge ud af vinduet set i forhold til dit nuværende system - Det er muligt du er nød til at opgradere det meste.  Desværre kun en måde at finde ud af det på... :)

Men for at vende lidt tilbage til dit oprindelige spørgsmål om man skal vælge nVIDIA eller ATi, så må svaret være at det kommer an på religion. nVIDIA har i øjeblikket nok de vildestekort på markede med deres 6800Ultra, men personligt er jeg ATi mand, så jeg ved hvad jeg ville vælge. FX5700 er væsentligt dårligere end 5900 så nej den kan ikke anbefales...

Håber det hjalp.. :)