Avatar billede javaidioten Nybegynder
03. marts 2005 - 11:42 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Test af eget cmssystem på apache.

Hej.

Jeg er den grønneste grønne ud i brugen af php, mysql og apache webserveren. Men ikke desto mindre har jeg fået apache op at køre på min egen computer, sammen med php og mysql(myadmin).
Grunden til at gøre dette var, at jeg gerne ville kunne teste på min egen computer inden noget skulle smides på nettet(nok derfor de fleste gør det :)).
Jeg kører med.
Apache 1.3
MySql 4.1
PHP 5

dermed har jeg følgende spørgsmål.

1. Hvordan skal jeg teste et CMS system som MAMBO på min computer? Jeg har jo kun prøvet det via ftp før på mit webhotel, og det foregår jo bare gennem en browser.

2. Er der evt. henvisninger til gode tutorials i brugen af disse, eller skal jeg bare holde mig til eksperten og webcafe?

På forhånd tak.
vh Ole
Avatar billede javaidioten Nybegynder
03. marts 2005 - 11:46 #1
Glemte det lige, man skal jo også sætte en række administratorprivilegier i sine filer inden de sides på serveren. Dette er jo normalt en funktion i ftp programmet, men skal jeg bruge noget andet når jeg skal teste det på min egen computer?
Avatar billede javaidioten Nybegynder
03. marts 2005 - 13:13 #2
l