Avatar billede javaidioten Nybegynder
02. marts 2005 - 13:25 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Problemer med 3.51 not found

Under enviroment skriver MySql at den ikke finder driver 3.51.

På trods af det lyser den stadig grønt, så jeg ved ikke helt hvor stor betydning det har. Jeg kan godt se at andre har haft problemet før, men jeg kunne også godt tænke mig at vide hvad driveren betyder???

Er det bare en driver der skal downloades, eller skal der henvisninger til i en inin eller conf fil
?!?!?

På forhånd tak.
Ole
Avatar billede arne_v Ekspert
02. marts 2005 - 13:28 #1
Du har vel ikke installeret MySQL ODBC driver !?!?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. marts 2005 - 13:28 #2
Avatar billede javaidioten Nybegynder
02. marts 2005 - 13:29 #3
Nej, det forsøgte jeg...Men så meldte den flere fejl.
Avatar billede javaidioten Nybegynder
02. marts 2005 - 13:30 #4
Men det kan jeg forstå er nødvendigt..Så det gør jeg lige.
Avatar billede javaidioten Nybegynder
02. marts 2005 - 13:35 #5
Så er det gjort..Men der kommer en meddelelse jeg ikke helt forstår at tolke tror jeg.

Den skriver:

Not Found

Driver version
Driver c:\windows\system32\myodbc3.dll
API level
setup  c:\windows\system32\myodbc3s.dll
SQL level

Jeg formoder der er .dll filer den ikke kan finde?
Avatar billede javaidioten Nybegynder
02. marts 2005 - 13:46 #6
Det mærkelige er at der er flere med samme problem på nettet, men ikke rigtig nogen løsninger som jeg kan finde.
Avatar billede noob2003 Nybegynder
02. marts 2005 - 14:29 #7
hvilken version har du prøvet at installere, og hvilken fejl får du når du prøver på at installere den
Avatar billede javaidioten Nybegynder
02. marts 2005 - 14:47 #8
Versionen er 3.23.58

Og fejlmeddelelsen er som jeg skrev før: under enviroment skriver den:

Not Found

Driver version
Driver c:\windows\system32\myodbc3.dll
API level
setup  c:\windows\system32\myodbc3s.dll
SQL level
Avatar billede javaidioten Nybegynder
02. marts 2005 - 15:15 #9
Jeg havde en lidt mærkelig reference til en tilsyneladende ældre version af MySql. Har hentet en nyere, og det lader til at virke.
Avatar billede noob2003 Nybegynder
02. marts 2005 - 15:20 #10
det er 2 forskellige ting du snakker om her.
1.  3.51 er er ODBC driver sidste ny kan fåes her http://dev.mysql.com/get/Downloads/MyODBC3/MyODBC-3.51.11-1-win.exe/from/pick

2. hvad skal du bruge den til hvis du ikke har installeret MySQL, er go det har du vel men hvilken version ??

Kort sagt beskriv lige om du sidder og udvikler php/mysql eller asp/mysql om det er IIS server eller Apache server

Det andet er volapyk for os, kan jo ikke hvad du bruger og i hvilken sammenhæng
Avatar billede javaidioten Nybegynder
02. marts 2005 - 15:24 #11
Beklager mit volapyk, jeg har aldrig prøvet det før.
1. Versionen af Mysql er 4.1 (Jeg havde fået en reference til en ældre version før)
2. Udvikling af php/MySql
3. På en Apache Server
Avatar billede noob2003 Nybegynder
02. marts 2005 - 15:31 #12
hvilken version af php bruger du og er problem fixet nu ??
Avatar billede javaidioten Nybegynder
02. marts 2005 - 15:35 #13
php 5....MySql skulle være installeret, er lige ved at installere phpMyAdmin. Og der er der lige lidt opstartsvanskeligheder. Disse extensions burde ellers være inkluderet, så jeg ved ikke lige hvordan jeg tilføjer dem.

[1.20] I receive the error "cannot load MySQL extension, please check PHP Configuration".
To connect to a MySQL server, PHP needs a set of MySQL functions called "MySQL extension". This extension may be part of the PHP distribution (compiled-in), otherwise it needs to be loaded dynamically. Its name is probably mysql.so or php_mysql.dll. phpMyAdmin tried to load the extension but failed.

Usually, the problem is solved by installing a software package called "PHP-MySQL" or something similar.
Avatar billede javaidioten Nybegynder
02. marts 2005 - 15:45 #14
Jeg skal selvfølgelig nok oprette et nyt spørgsmål, hvis du har et svar jeg kan give point for.
Avatar billede noob2003 Nybegynder
02. marts 2005 - 15:53 #15
hehe ja php5 skal man selv rette til anbefaler med Mysql 4.1 og php5 at bruge extension
Avatar billede noob2003 Nybegynder
02. marts 2005 - 15:55 #16
hov den satte det sku selv ind inden jeg var færdig med at skrive, tabte sku tråde :-(
Avatar billede javaidioten Nybegynder
02. marts 2005 - 16:01 #17
Men ved du hvilke software pakker det er jeg skal hente, dem jeg finder lader til at sådan nogen som har alt muligt tilbehør som jeg ikk skal bruge til noget?