Avatar billede nielsdjensen Nybegynder
02. marts 2005 - 10:36 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Printer opsætning

Hej

Vi har tidligere udskrevet vores fakturaer på en minolta, installeret på netværk.

Nu har vi skiftet til en OKI B4350 som er installeret lokalt.

Hvis jeg sætter printeren til at være standard windows printer udskriver den fint fra vores C5 ver. 1.80, når man vælger at udskrive til standard windows i C5, bortset fra at den ikke skriver OCR på vores fakturaer.

Jeg har oprettet en ny brugerprinter som bruger den gamle (minolta) opsætning (HP laserjet 4) men der kommer ikke noget print ud.

Hvad kan der være galt???
Avatar billede jasman Nybegynder
02. marts 2005 - 11:23 #1
Er der installeret OCR font i din nye OKIB4350 printer ?
Ellers kunne det være derfor OCR ikke kommer ud.
Jeg mener, at man kan købe sådan et font-kort og sætte i printeren.
Jeg må tilstå at jeg ikke lige ved, om man kan downloade et OCR-"soft" font nogensteder fra.

Hvis du vil "skifte tilbage" til din gamle printer, skal du på den enkelte pc i windows sætte den "gamle" minolta-netværksprinter til at være standardprinter, så skulle det virke som før, hvis man skriver ud til windows-standard printer.
Avatar billede nielsdjensen Nybegynder
02. marts 2005 - 13:01 #2
Oki printeren er købt for at skulle kunne skrive OCR, så der må være en font i. Den gamle minolta er skiftet ud med en Sharp, som netop ikke har et font kit der kan skrive OCR.

Derfor skal jeg have skidtet til at virke :-)

Men i C5 er der lavet en $HP Laserjet 4 opsætning under Generelt Tilpasning Printer, som er defineret til at kunne skrive vores fakturaer ud.
Jeg har gået ind i Brugerkonfigurationer Brugerprinter hvor vores gamle minolta er oprettet til at bruge $HP Laserjet 4. Derfor har jeg bare oprettet en ny brugerprinter der hedder OKI som bruger den samme skabelon til at udskrive fra, og defineret at den skal skrive ud til lpt 1. Jeg har samtidig undersøgt at lpt 1 ikke bliver brugt til andet!!

Problemet er så når jeg skriver en faktura ud ved at vælger printeren OKI så kommer der ikke noget som helst ud.???
Avatar billede mariaf Juniormester
02. marts 2005 - 18:53 #3
Skriver den ikke OCR-linien ud, eller skriver den ikke ud i korrekt font?
Avatar billede nielsdjensen Nybegynder
03. marts 2005 - 08:10 #4
Den skriver overhovet ikke ud !!!
Avatar billede mariaf Juniormester
03. marts 2005 - 18:35 #5
OKI skriver ud som standard windows, men skriver ikke ud??
Først skal den skrive ud som standard windows, her skal du så finde ud af om den ikke skriver ocrlinien ud, eller skriver den ud i forkert font. Når det er på plads, så kan du lege med brugerprinter, hvis du har brug for det.
Avatar billede nielsdjensen Nybegynder
04. marts 2005 - 08:11 #6
Tak for hjælpen :-)