Avatar billede at10tude Nybegynder
28. februar 2005 - 21:29 Der er 10 kommentarer

http://explorer/iexplore.exe

Min explorer starter altid i denne fil, og ikke min startside. Hvad gør jeg?
Avatar billede trekkies Juniormester
28. februar 2005 - 21:33 #1
Har du prøvet at kører Spybot, Ad-Aware eller en HijackThis?

Hvis ikke, så kan du hente dem her:
Spybot
http://www.download.com/Spybot-Search-Destroy/3000-8022-10289035.html?tag=lst-0-2

Ad-Aware:
http://www.download.com/3000-2144-10045910.html

HijackThis:
http://www.download.com/HijackThis/3000-8022-10307556.html?tag=lst-0-10
Lige lidt hjælp til HijackThis:
Unzip filen og åben exe filen, Klik på Scan, når at den er færdig, så skal du klikke på Save Log, så gemmer du den et sted, logen kan nu åbnes i en tekst program f.eks. Notepad, Kopier det hele her ind, så vil en kigge på den.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
28. februar 2005 - 21:37 #2
Indtil en HiJackThis expert kommer så rul disse:

Adaware:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware
Spybot:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot

Hent denne scanner:
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe
Inde i opsætningen sætter du den til at scanne alt
Kør scanneren.

Følg denne anvisning her punkt 1-4 og kopier resultatet herind: http://www.spywarefri.dk/hjtanv.htm

... ikke nødvendigvis mig der følger op...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
28. februar 2005 - 21:38 #3
Nå - næsten samme som <trekkies> ser jeg nu...
Avatar billede ejvindh Ekspert
01. marts 2005 - 09:38 #4
Jeg skal gerne kigge på loggen, når du har kørt de råd som er givet ovenfor (hvis Majsmarken holder fast i, at han ikke vil gøre det). Angiv dog lige præcis hvilke af ovenstående værktøjer du har kørt (så jeg ikke kommer til at bede dig gøre det igen).
Avatar billede trekkies Juniormester
07. marts 2005 - 11:35 #5
Hej at10tude:
Fik du løst dit problem?
Avatar billede trekkies Juniormester
28. oktober 2005 - 19:37 #6
Hvordan går det?
Avatar billede gooner Nybegynder
07. december 2005 - 13:13 #7
Hej jeg har exact samme problem når jeg åbner min internet browser. Har kørt spybot spyware doctor og hijackthis. Logen fra Hijackthis ser sådan ud:
Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Acronis\Schedule2\schedul2.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
C:\Programmer\Spyware Doctor\sdhelp.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe
C:\WINDOWS\system32\wdfmgr.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Acronis\ProcessActivityMonitor\paamsrv.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\ALCWZRD.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
C:\Programmer\Acronis\PrivacyExpert\Shield.exe
C:\Programmer\Acronis\TrueImage\TrueImageMonitor.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Acronis\Schedule2\schedhlp.exe
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Spyware Doctor\swdoctor.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KEM.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KHALMNPR.EXE
F:\utorrent.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe
F:\hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.signon.stofanet.dk/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: PCTools Site Guard - {5C8B2A36-3DB1-42A4-A3CB-D426709BBFEB} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\tools\iesdsg.dll
O2 - BHO: PCTools Browser Monitor - {B56A7D7D-6927-48C8-A975-17DF180C71AC} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\tools\iesdpb.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O2 - BHO: Acronis Popup Blocker - {E24AD748-155E-4254-B674-4EDF86E7E1DF} - C:\PROGRA~1\Acronis\PRIVAC~1\Blocker.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AlcWzrd] ALCWZRD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [Acronis Popup Blocker] RunDll32.exe C:\PROGRA~1\Acronis\PRIVAC~1\Blocker.dll,Run
O4 - HKLM\..\Run: [SpyWare Shield] "C:\Programmer\Acronis\PrivacyExpert\Shield.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TrueImageMonitor.exe] C:\Programmer\Acronis\TrueImage\TrueImageMonitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Acronis Scheduler2 Service] "C:\Programmer\Fælles filer\Acronis\Schedule2\schedhlp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AtiPTA] atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Spyware Doctor] "C:\Programmer\Spyware Doctor\swdoctor.exe" /Q
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KEM.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Spyware Doctor - {2D663D1A-8670-49D9-A1A5-4C56B4E14E84} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\tools\iesdpb.dll
O9 - Extra button: Acronis Pop-up Blocker - {2E071ADC-ADF8-4b4b-8ACB-EDC49E6D45A2} - C:\PROGRA~1\Acronis\PRIVAC~1\Blocker.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Acronis Pop-up Blocker - {2E071ADC-ADF8-4b4b-8ACB-EDC49E6D45A2} - C:\PROGRA~1\Acronis\PRIVAC~1\Blocker.dll
O23 - Service: Acronis Scheduler2 Service (AcrSch2Svc) - Acronis - C:\Programmer\Fælles filer\Acronis\Schedule2\schedul2.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Firewall Monitor Service (NPFMntor) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
O23 - Service: Process Activity Monitor (paamsrv) - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Acronis\ProcessActivityMonitor\paamsrv.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: PC Tools Spyware Doctor (SDhelper) - PC Tools - C:\Programmer\Spyware Doctor\sdhelp.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: Ulead Burning Helper (UleadBurningHelper) - Ulead Systems, Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs, LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
Avatar billede ejvindh Ekspert
07. december 2005 - 13:38 #8
gooner: Din HJT-log ser umiddelbart ren ud. Hvis du vil have en dybere analyse af dit problem, synes jeg imidlertid du skal oprette din egen tråd, så tingene ikke blandes sammen.
Avatar billede gooner Nybegynder
07. december 2005 - 17:32 #9
ok tak for svaret.... er det et tegn på spyware egentlig eller ka det ligge ved en lille ting? med alle de beskyttelses progs jeg har købt burde det da næsten ikke være muligt at komme igennem?
Avatar billede ejvindh Ekspert
07. december 2005 - 19:43 #10
At browseren starter et andet sted end man ville forvente tyder ofte på Spyware. Men jeg kan bare ikke se noget sådant i din HJT-log.