Avatar billede stigmik Nybegynder
28. februar 2005 - 16:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Flere brændere - et brændetårn

Hej Gruppe
Kan det lade sig gøre, at lave et brændertårn med fx 4-5 dvd-brændere? Skal det være samme brænder/mærke/type osv.? Kender I nogle færdiglavede tårne og priserne på dem?
Med venlig hilsen
Stig-Der-brænder-meget-i-en-forening
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
01. marts 2005 - 08:39 #1
Det kan det, du skal bare være forberdt på det kræver meget ram, sikkert over 1 gb samt god swapplads, hvis du skal brænde på flere drev samtidigt i en alm pc. Du skal også tænke på at kunne tilslutte dem, det vil nok være en fordel med scsi drev, da de kan forbindes efter hinanden og du kan have 7 på samme controller. Spørgsmålet er om det er arbejdet værd og om du kan have det i et kabinet. Det er nok nemmere at finde et brændertårn, priserne kender jeg ikke, men du må bare ud og lede. Mener jeg så et for nogen år siden på en messe med 20 brændere til ca 80.000, så det koster nok kun det halve idag.
Avatar billede jhb2002 Nybegynder
07. marts 2005 - 22:31 #2
jeg ved de kan fås til en fornyftig pris, bare ikke lige hvor, prøv evt. hos Zitech...
Avatar billede stigmik Nybegynder
08. marts 2005 - 12:22 #3
Tak for det ejoergensen. Jeg kan til gengæld ikke finde brændertårne hverken hos Zitech eller generelt nogle steder i dk. Det eneste hit jeg har fået er på DVDpriser.
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
08. marts 2005 - 13:26 #4
du har ret, det giver en googlewrack at søge efter det! Jeg vil tro at den bedste chance er at spørge forretninger der sælger til pladeproducenter. Det er åbenbart ikke et produkt der sælges uden for en sluttet kreds herhjemme. Kan også se at priser er godt der opaf.
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
08. marts 2005 - 13:30 #5
jeg kan ikke lige nu finde mere, men du kan jo forhøre dig i pladestudier hvor de får deres isenkram. Der må være en dansk importør, skulle man tro.
Avatar billede jhb2002 Nybegynder
08. marts 2005 - 17:23 #6
jeg ved et sted hvor man kan få dem, men de sælger ikke til private, desværre....
Avatar billede stigmik Nybegynder
08. marts 2005 - 18:57 #7
Hvor er det sted? Jeg har SE-nr, så jeg vil ikke købe det som privat.
Avatar billede jhb2002 Nybegynder
08. marts 2005 - 19:47 #8