Avatar billede scoobs Nybegynder
25. marts 2001 - 18:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Klublejlighed med netværk og ADSL

Jeg skal opsætte netværk for mellem 3 og 6 beboere i en klublejlighed.

Har følgende tanker:
Windows 2K Server??
SH-8008RM 8-port Mini Dual Nway Switch Hub/E. Power ??
Har bestilt NetExpress som leveres om 14 dage, så netværket skal kunne benytte denne... Hvordan??

Pllllllllllz

Avatar billede dalbjerg Nybegynder
25. marts 2001 - 18:49 #1
Så skal du havde installeret proxy software, på din windows 2k server...

Evt winroute..

Avatar billede dalbjerg Nybegynder
25. marts 2001 - 18:50 #2
Avatar billede driis Nybegynder
25. marts 2001 - 19:18 #3
Det er ikke sikker, at det er nødvendigt at installere routerprogram / proxysoftware.

Hvis forbindelsen leveres med router, hvílket der har været rygter om, at TDK snart begynder med, så skal du bare have et et netværkskabel fra routeren til Switch\'en, og konfigurere maskinerne til Internet via LAN, så er du kørende.

Hvis forbindelsen leveres med ATM25 netværkskort skal du have dét i serveren sammen med et normalt netværkskort. Så forbinder du ATM25 med ADSL modemet og det normale netværkskort med Switch\'en. Du kan så vælge at bruge Win2K\'s indbyggede internetdeling, eller installere WinRoute. Det er kun nødvendigt med WinRoute, hvis brugerne ønsker at sætte servere op på deres egne maskiner eller lignende.
Avatar billede scoobs Nybegynder
25. marts 2001 - 19:35 #4
Hvilke kabler skal jeg føre til de normale netkort??

krydset eller ej??
Avatar billede driis Nybegynder
25. marts 2001 - 19:47 #5
Alm. kabel til det hele.