Avatar billede drj68 Nybegynder
27. februar 2005 - 11:24 Der er 3 kommentarer

Hvordan sætter man S-ATA op?

Hej
Efter utrolig mange timer foran computeren har jeg stadig ikke kunnet få min computer til at køre min 250 gb sata hdd fra maxtor. Mit bundkort er asus "p4c800-e deluxe" og benytter sig af fasttrack 378, hvilket jeg tror er problemet..

Jeg har sat hdd i bios til at køre IDE(ku vælge mellem ide og raid), og den finder fint nok hdd når den starter op, der står: (DO Maxtor blabla)..

Men når jeg så starter op i windows xp, finder den min fasttrack controller, og jeg installerer den med asus nyeste fasttrack driver..

Problemet er så at når den er installeret kommer der et udråbstegn  ved fasttrack controlleren, altså at den ikke kan starte og jeg kan derfor ikke se mit drev i denne computer. :S

Det underlige er så at hvis jeg sætter den til raid, så virker fasttrack controlleren fint nok men kan self ikke finde min hdd.

Så mit spørgsmål til jer er så, hvordan får jeg min sata hdd til at virke ?
Avatar billede drj68 Nybegynder
27. februar 2005 - 11:26 #1
Og forresten jeg kører win xp og inde i bios kan man vælge enchange mode og compatible mode, hvor den er sat til enchanged mode.. echanged er vist til winxp og compatible er til win 98, så vidt jeg husker
Avatar billede egidiussen Nybegynder
27. februar 2005 - 12:03 #2
Hejsa
Du skal sikkert bruge en SATA driver for at bruge din harddisk.
Kig evt her:
http://www.asus.com/support/download/item.aspx?ModelName=P4C800-E%20Deluxe&Type=Latest&SLanguage=en-us
Avatar billede drj68 Nybegynder
27. februar 2005 - 12:21 #3
når jeg installerer sata driveren siger den at enheden ikke kan startes :S