Avatar billede m0rtimer Nybegynder
27. februar 2005 - 10:58 Der er 3 kommentarer

Min harddisk sætter ud

Hejsa

Jeg har en computer med et par småfejl. Den største og mest irriterende er at min ene harddisk sætter ud fra tid til anden.
Jeg sendte den så tilbage til leverandøren, som testede den og sendte den tilbage med den melding at den var fejlfri.

Hver gang computeren starter op og harddisken ikke vil igang. kommer jeg til Bios'ens IDE check, hvor den står og arbejder uden resultat, indtil jeg slukker pc'en og piller strømmen fra en af mine 2 harddiske. Så starter maskinen pludseligt op igen. Efter godt 5 min kan jeg så slukke, sætte harddsiken til igen og den starter fint... En gang imellem sker det at disken simpelthen stopper med at fungere, mens maskinen er tændt.

Hvad kan dette være? Og endnu vigtigere, hvordan kan jeg afhjælpe det?

Det skal vel siges, at disken der sætter ud er konfigureret som slave på samme IDE port som min anden harddisk, på IDE2 sidder der 2 cdrom-drev.

Venlig hilsen
    Morten Raun
Avatar billede kalp Novice
27. februar 2005 - 11:00 #1
hmm.. Du siger du har 2 harddiske og den gør det hjælper når du tager strømmen fra den ene?

Jeg tror du skal have en større strømforsyning:)
Avatar billede m0rtimer Nybegynder
27. februar 2005 - 11:17 #2
Kan jeg tjekke det ved at køre et diagnose program eller noget? Mener jeg har en 300Watt strømforsygning!
Avatar billede kalp Novice
27. februar 2005 - 11:22 #3
Det ved jeg faktisk ikke:/ De ikke mit speciale. Men ved i hvertfald, at 300Watt ikke er så meget som du tror:) Jeg har fået anbefalet 350Watt, men ser da at folk køber dem med 400Watt og mere så det kan godt være strømforsyningen:)