Avatar billede dvk Nybegynder
27. februar 2005 - 00:00 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Bilradio + højtalere

Hey..

Det kan godt være at jeg søger svar det forkerte sted, men jeg prøver alligevel. I plejer jo at vide det hele herinde :)

Jeg skal snart ud og invistere i en bilradio og nogle højtalere dertil. Jeg har fundet et tilbud jeg synes lyder fornuftigt, men jeg vil gerne lige have jer eksperter med på råd.

Radio og højtalere kan ses her:

www.aldi.dk

Under aktuelle varer.

Jeg vil bare høre hvad i synes om det? Er det godt? Kan det bruges i alle slags biler? Andre ting jeg burde vide?

Jeg håber i kan hjælpe mig.

/Daniel
Avatar billede popsy Novice
27. februar 2005 - 00:07 #1
Umiddelbart virker det meget ok, men måske lidt for billigt... Har dog købt en del elektronisk udstyr i Aldi "lidt for billigt" som alligevel har holdt godt!

Vær opmærksom på at der i de fleste tilfælde kræves et specielt stik mellem din bil og radioen, (i stedet for at sætte ledninger sammen med kronmuffer) hvis det ikke bruges ryger garantien. Disse stik kan til tider være ganske svære at skaffe, og Aldi har dem sjældent. I stedet har jeg dog været heldig at få dem i Harald Nyborg!
Avatar billede dvk Nybegynder
27. februar 2005 - 00:25 #2
Hvordan finder jeg ud af om jeg har brug for sådan et stik? (Jeg er ikke helt med på hvad kronmuffer er - det kan være der jeg taber tråden)

Men ellers mener du at det er en ok afspiller?.. Hvad med højtalerne, er de i orden?
Avatar billede varmeskud Praktikant
27. februar 2005 - 00:40 #3
kronmuffer - det er samle muffer. sådan et stik som du kan samle 2 ledninger med
Avatar billede popsy Novice
27. februar 2005 - 00:41 #4
Højttalerne er jeg ikke nervøs for, de spiller helt sikkert som man kan forvente til den pris.

Selve anlægget tror jeg også er ok, og uanset så har du jo 24 md reklamationsret.

Kronmuffer er de her tingester http://www.tyvstop.dk/images/nextved/thumbs/h3992.jpg som man tit og ofte bruger for at sammenkoble ledninger. Problemet er at radioer ofteleveres med et stik, som ikke må klippes af hvis man vil bevare garantien (underlig regel!)

Derfor er man så tvunget til at købe et stik der henholdsvis passer til radioen, og i den anden ende til den bil man nu engang har.

Jeg plejer at købe det billigste stik der passer til radioen, og så klippe ledningerne  efter det, for at sammenkoble det til bilens ledninger. Nu har jeg så sjældent haft råd til en ny bil, men hvis din bil er ny, vil jeg da anbefale at du anskaffer dig de korrekte stik, så du ikke skal klippe i noget som helst.
Avatar billede varmeskud Praktikant
27. februar 2005 - 00:44 #5
link til den bil raido http://www.aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_09/OFF01.HTM

link til højtaler - http://www.aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_09/OFF02.HTM

men jeg tror da lige jeg skal have købt et par af de sæt højtaler og måske et anlæg. og så lige de seje fjernbetjente stik kontakte http://www.aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_09/OFF22.HTM
Avatar billede kalp Novice
27. februar 2005 - 00:49 #6
Jeg ville ikke være nervøs for bilradioen den er okay:)

Højtalerne derimod er billige.. og selv om der står 300W så forvent ikke de spiller som et sæt 300W pioneer.

Betyder ikke at du ikke skal købe dem.. men får du en forstærker senere så skal du ikke skrue for højt op for så springer de!

Det ikke noget problem hvis du ved hvordan du lodder tråden sammen igen.. men uanset hvad er det irriterende og besværligt:)

ps. tror sagtens de kan holde med anlæget alene:)
Avatar billede varmeskud Praktikant
27. februar 2005 - 00:51 #7
til de billige penge er de da fine nok. 169kr og hvis de springer så har det jo bare været sjovt ;-)
Avatar billede kalp Novice
27. februar 2005 - 00:55 #8
varmeskud>> jaaa da:) hehe, men tror nu de holder okay længe hvis man ikke kobler dem til en forstærker... bare tag det roligt med bassen;)
Avatar billede varmeskud Praktikant
27. februar 2005 - 01:01 #9
men det anlæg der http://www.aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_09/OFF01.HTM

usb tilslutning. hvordan virker det så? man tager et kabel fra sin bærbar og smækker i usb og så kan man høre musikken hvordan?
Avatar billede varmeskud Praktikant
27. februar 2005 - 01:03 #10
ville jo gerne selv have tilsluttet min bærbar til et anlæg i bilen. men hvordan jeg for det gjort ved jeg ikke. for i almindelige anlæg kan man ikke pytte musik ind i anlget uden det er fra cd.

kan man mon det med den radio?

men altså højtalerne skal sku nok virke så længe du ikke leger brian som skal høre musikken 3 gader væk.
Avatar billede kalp Novice
27. februar 2005 - 01:26 #11
Varmeskud>>

Mon ikke man skal have et sd memorykort for at anvende usb'en? og så bare overføre musik på den sådan?
I don't know:) just a guess:)
Avatar billede varmeskud Praktikant
27. februar 2005 - 01:30 #12
ja under mig lidt hvordan man gør.

det kunne jo være måde den virkede på. men så aligevel, hvorfor skulle man gøre det sådan? så kunne man jo bare sætte sd kortet i sin pc og smide sangene på og sætte det i.

gad vide hvordan det virker ?
Avatar billede kalp Novice
27. februar 2005 - 01:34 #13
Det sgu egentlig rigtigt nok hehe:) måske hvis man ikke har en sd kortlæser? men okay de forventer da meget hvis de vil have man skal hive sin bærbare ud i bilen hehe:)
Avatar billede popsy Novice
27. februar 2005 - 01:43 #14
På billedet er der da både kortslot og usb port.

Er sq tæt på at drøne ned efter en sel, bare for at se hvordan det virker :D
Avatar billede varmeskud Praktikant
27. februar 2005 - 11:35 #15
kunne godt finde på bare at købe en for sjov på grund af at teste det usb og sd kort porte. Men aligevel så ville jeg nok vente til og høre om der er andre der har fundet ud af det inden.

altså med kort porten så skal man vel først ind på sin pc og overføre musik der til. og så sætte den i. (så ikke noget problem for mig da jeg har ekstre kort liggene) meget smart. så slipper man da for at brænde cdér. men tja. giver 92kr for 100cder.

men det der undre mig meget er den usb port, hvordan det virker.
Avatar billede dvk Nybegynder
27. februar 2005 - 13:18 #16
Ok - tak til alle...

Jeg tror bare jeg køber den, så må jeg jo se hvad det er for noget. Så kan jeg lige skrive hvordan det virker nu I er så nysgerrige :)
Avatar billede dvk Nybegynder
27. februar 2005 - 13:22 #17
Hov - Lige en ting mere... Man har da mere end 2 højtalere i bilen. Er det den samme slags der sidder foran og bagved, sådan at jeg bare kan købe 2 sæt?
Avatar billede kalp Novice
27. februar 2005 - 13:30 #18
hvis der er plads til dem foran kan du godt
Avatar billede dvk Nybegynder
27. februar 2005 - 13:42 #19
det ved jeg ikke lige om der er... Men det kan man vel undersøge :)
Avatar billede popsy Novice
27. februar 2005 - 13:43 #20
Varmeskud og kalp, der er 1/3 til hver på http://www.eksperten.dk/spm/595113
Avatar billede varmeskud Praktikant
27. februar 2005 - 15:51 #21
men det er samme slags højtaler foran og bagi. men foran er der bare ikke så meget plads i dyben til højtaleren.

Men tror jeg skal have sådan 2 sæt.

Men er meget nysgerrig med hensyn til det sd kort og usb på anlægget :-)
Avatar billede varmeskud Praktikant
02. marts 2005 - 16:00 #22
Hey

Ville lige fortælle at jeg havde været ude og købe anlægget og højtalerne for at teste det.

Højtalerne. Spiller skam fint. Men tja hvad kan man sige. Der skal ikke skrues fore højt op så kan de ikke følge med. Det ville sige. Hvbisa man skruer højre op end man kan høre hinanden snakke så skratter de.

Anlægget. Ser faktisk meget cool ud. Det med USB. Der står at den har direkte USB tilslutning. Så jeg grab kærestens mp3 afspiller og satte den i. Når man sætter den i slå den over på USB og spiller sangene hvor at man skifter sangene på radioen og navnene på sangene står på radioéns diskplay. Nice nok. Til dem med bærbar, så ved jeg ikke i nu om man kan sætte den til på USB. Men tester jeg sener. Med SD kort læseren. Så er jeg lige ved at smide sange over på et og se hvordan det virker.

Så højtalerne blev leveret tilbage og anlægget beholder jeg. (tog forbi thansen og købte bas, forstærker, højtaler og tilbehør i stedet for)

Håber i kunne bruge det til noget!!!
Avatar billede varmeskud Praktikant
02. marts 2005 - 16:02 #23
Nå ja. glemte lige at sige til det du spørger om, om det kan bruges i alle biler. Hvis der i bilen ikke er det stik der passer til anlægget har de lagt et stik ved siden af man sætter i anlægget og så i den anden ende er der ledninger som man kan sætte sammen med de ledninger i bilen.
Avatar billede popsy Novice
02. marts 2005 - 17:13 #24
Det lyder da alletiders, er absolut fristet :P
Avatar billede varmeskud Praktikant
02. marts 2005 - 22:29 #25
Det med SD kort. Det virker også ganske niice,

Men et kæmpe problem. Har 2 brændte cdér som virker fint i min fars anlæg. Men de ville ikke virke i det anlæg. Ingen ridser eller noget på cdérne. Så jeg tror at anlægget er defekt. Så skal ind og bytte det. Men kan ikke teste det mer da jeg først lige skal have trukket strøm til anlægget da i den bil jeg lige har købt ikke er strøm til radioen.
Avatar billede varmeskud Praktikant
03. marts 2005 - 22:33 #26
Kan lige sige i dag at fik byttet radioen. Men det lader vist til at den bare ikke kan lide den cd. Prøvede at brænde en ny på en anden pc med andet brænder program og det ville den godt spille.