Avatar billede bmk Nybegynder
25. marts 2001 - 16:23 Der er 7 kommentarer

Pris databaser /indkøbsforening

Jeg har en idé som kræver meget programmering,og forbedredelse og det skal nok også være en samarbejdspartner. Selve ideen går ud på følgende

1. En prisdatabase over alle produkter i ind og udland. Følgende produkter skal med i denne database
      1: EDB (hard og software)
      2: TV radio, film mm
      3: Hårde hvidevarer.
      4: Forsikringer.
      5: Bøger
      6: Værktøj
      osv
På et senere tidpunkt kunne man evt forestille sig at man lave nogle butikker her i landet som solgte alle disse varer.
Det var dog nogle ret specielle butikker for omsætningen er ikke en krone her i landet. Det der skete var at man i et udenlandsk firma (eks Andorra) fik ordren og sendte den som pakke (uden afsender eller noget som antydede at det var et firma.) til den kunden her i landet. Dette firma var så registreret i Andorra og hele omsætningen var dernede.
Kunden vil blot opleve at man betale for varen her i landet via sit visa kort. Derefter skal han vente et par dage og der kommer en pakke fra eks Andorra med selve varen. Den er momsfri og kunden sparer masser af penge.
Hvis der er nogen som er interesseret i det kan i kontakte mig.

bmk@adr.dk
Avatar billede klas Juniormester
25. marts 2001 - 16:24 #1
Det er vel lavet før?  bare ikke samlet på eet site . .
Avatar billede ruderkonge Nybegynder
25. marts 2001 - 16:28 #2
Fedt
Avatar billede bojohansen Nybegynder
25. marts 2001 - 16:48 #3
Ideen er god nok, men den slags er med til at underminere den Danske økønomi og fortsatte udveksling af Kr. i DK.
Regeringen vil før eller siden sætte en stopper for det og toldvæsnet vil helt sikkert også sætte et lille flue ben ved firmaets adresse og derved tilføje både import moms og moms til hver enkelt pakke der kommer fra det firma.
Det vil blive blæst op i diverse forbruger programmer med negativ omtale og sikkert få en kort leve tid :-/
Det bedste ville nok være at undersøge hvilken pris eventuelle vare kan købes hjem til ved forskellige mængder, finde et gammelt forfaldent lager hvor det ikke regner ind gennem loftet, glemme alt om et fint og præsentabelt kontor i første omgang, køre rundt i en gammel Fiat 127 indtil der er penge til en Skoda.
Betale den minimale skat vi nu betaler i dette land ;-) og så stille og roligt bygge et solidt firma op i DK som ikke bliver røvrendt af eventuelle Andora\'gengsere :-)

Bare en tanke :-)
Avatar billede jes_petersen Nybegynder
26. marts 2001 - 18:02 #4
Flere projekter har været oppe at vende, men det holder ikke - jatak.com har også et tilbudskatalog, og jeg har selv en gang haft gang i noget (http://www.bedstetilbud.dk), som vi endte med at drukne i, fordi det simpelthen er et kolossalt arbejde at tilføje samtlige produkter/tilbud.
Avatar billede bmk Nybegynder
08. april 2001 - 21:40 #5
Til de forskellige.

Det er lavet før. Det er rigtig. www.edbpriser.dk er et glimerende eksempel på dette. Derfor kan det også undrer en at der ikke er kommet flere tilbagemeldinger end dem der er. Jeg venter stadig på om der er nogen der vil være sammenarbejdspartner.
Avatar billede bromer Nybegynder
10. april 2001 - 15:46 #6
edbpriser.dk er da på ingen måde nedbrydende for den danske økonomi...
Avatar billede moroax Nybegynder
09. maj 2001 - 02:36 #7
Jeg forstår UDEMÆRKET de folk som vil prøve at sparre på de ca. 33 øre man har ud af 1 kr. i dette land med alle de rådne skatter og afgifter !!!!...

Smukt tænke, jeg håber virkelig det holder,
desværre har jeg ikke selv meget tid til overs

Men held og lykke ;-)