Avatar billede hyber Nybegynder
26. februar 2005 - 14:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fibernetkort og RIS

Jeg har et lidt mærkeligt problem. Jeg har lige installeret en windows 2003 server som DC efter alle kunstens foreskrifter. Den funker også fint. Nu er jeg så kommet til at skulle smide images på mine klienter. Jeg starter med at oprette computerene i AD med deres GUID, og booter herefter via PXE. Jeg fanger serveren, taster brugernavn (enterpriseadminen) og kode, vælger Image jeg vil smide på klienten, siger ok til at den slette harddisken, den findet helt korrekt computeren i AD'et og genstarter med installationen. Til at starte med kører det helt perfekt, den henter alle driverene, men når den når til at skulle starte windows (stadig i den blå installation) dør computeren, eller rettere den bliver møj langsom, jeg kan se linken hopper på og af hvert 2. sek. den starter med at kopiere filerne fra serveren hver fil tager 2-5 minutter. Jeg har prøvet at "krydse" fiberkablerne det giver det samme med linken forsvinder og kommer igen. Jeg har prøvet igennem en cisco switch, men stadig det samme. Det sjove er at de funker helt perfekt under alle andre forhold. Jeg har prøvet at smide et image fra klienten og over på server, det gav ingen problemer.

Er der nogen der har et godt råd?

Der sidder et 3COM 10/100Mbit fiber i serveren, og et 100Mbit Broadcom fibernetkort i klienten.

Håber I kan hjælpe.
Avatar billede serverservice Praktikant
26. februar 2005 - 14:36 #1
Jeg vil tro at det er et problem med driveren på klienten: Jeg vil derfor foreslå at du tilføjer driveren fra producenten til dit image - husk også at ændre i dit winnt.sif script.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q246184-
http://www.eksperten.dk/artikler/332
"de nfunker perfekt under andre forhold"
Avatar billede serverservice Praktikant
26. februar 2005 - 14:36 #2
hvad mener du med : "de funker perfekt under andre forhold" ?
Avatar billede hyber Nybegynder
07. marts 2005 - 17:15 #3
beklager den lange svartid, det var det, så hvis du smider et svar få du point =)
Avatar billede serverservice Praktikant
08. marts 2005 - 11:49 #4
oki godt det virker nu så.