Avatar billede hersker_dk Nybegynder
26. februar 2005 - 13:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Strømforbrug på computer

Jeg har lige købt en kortlæser  (12i1 sandisk), som tilsluttes USB 2.0.
USB 2.0 i min computer er et PCI-indstikskort med 4 eksterne USB 2.0 og 1 intern.

Når jeg har sat kortlæseren til, har jeg problemer med at udfører bla. defragmentering, brænding mm. Problemet består i, at computeren enten går i stå eller genstarter automatisk. Hvis jeg fjerner kortlæseren, har jeg ingen problemer overhovedet.

Da min computer er forholdsvis gamle (800 Mhz), betyder det, at den bruger mange ressourcer på bla. defragmentering og brænding.

Kunne det tænkes at kortlæseren bruger meget strøm, og derved kan ovenstående opgaver ikke udføres?

Hvis ja, har I et forslag til, hvordan jeg kan løse problemet?

På forhånd tak
Avatar billede firebird Nybegynder
27. februar 2005 - 21:11 #1
Hvor mange watts udvikler din strømforsygning og hvilke mærke er den?
Avatar billede hersker_dk Nybegynder
27. februar 2005 - 21:48 #2
Mærket er chieftec, og er på 240 watt
Avatar billede hersker_dk Nybegynder
27. februar 2005 - 21:48 #3
det er 250 watt og ikke 240 watt
Avatar billede hersker_dk Nybegynder
18. oktober 2005 - 21:03 #4
lukker spørgsmålet!