Avatar billede mikkel.jor Nybegynder
25. marts 2001 - 16:14 Der er 23 kommentarer

Hvorfor altid bannerreklamer ???

Jeg har på det seneste lagt mærke til at flere og flere her på eksperten vil starte en portal med et eller andet indhold. Personen som har fået ideen tii portalen skriver for det meste at man får noget af indtægterne fra salg af bannerreklamer, HVIS altså projektet bliver til noget.

Men sig mig lige bannerreklamer giver da ikke særligt meget i indtægt, det er der i hvert fald mange som har måttet erfare efter de har brugt måneder og $$$ på at banke en side op.

Så må mit sidste spørgsmål være hvornår folk lærer at bannerreklamer ikke kan trække hele læsset alene, der skal altså også komme indtægter fra andre sider.

/mikkel.jor
Avatar billede nomiz Nybegynder
25. marts 2001 - 16:15 #1
mmh
Avatar billede klas Juniormester
25. marts 2001 - 16:23 #2
korrekt :)  der er heller ikke mange af de projekter der startes der bliver til noget.
Avatar billede nof Nybegynder
25. marts 2001 - 16:53 #3
Hej,

folk lærer det når de er gået fallit tilpas mange gange.

Jeg har selv et site, hvis indtægt er baseret på bannere, men da det er et fritidsprojekt rager det mig på nuværende tidspunk en høstblomst om jeg tjener noget på det eller ej.

/nof
Avatar billede tera Nybegynder
25. marts 2001 - 17:00 #4
Hvis du har en god ide så kan du tjene min. 200 kr om måneden på danske banner!

Avatar billede klas Juniormester
25. marts 2001 - 17:00 #5
ja det er jo fedt nok  ;o)
Avatar billede mikkel.jor Nybegynder
25. marts 2001 - 18:23 #6
jeg giver jer som det i teksten nok også fremgår ret i at folk lærer det nok når de er gået fallit 10 gange, men hvordan kan dt være at folk ikke er begyndt at tænke kreativt og finde på andre måder at tjene penge på ? Min umiddelbare tanke omkring bannere er at de er yt om 1-2 år og så skal man altså have nogle andre finansieringsveje.
Avatar billede theportal Nybegynder
25. marts 2001 - 20:08 #7
200 kroner om måneden! Fedt hvis man har et MEGET lille site, men hvis du begynder at have eksterne folk til at lave noget, egen server og udgifter til PR, som er 200 sq ikke nok!

TP
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2001 - 12:49 #8
I et meget stort omfang er jeg enig. MEN!

Det kommer sku an på hvordan man griber det an.

Hvis det er et spørgsmål om at lave et website som har en forholdsvis begrænser målgruppe (eks. mp3-musik) samt at man benytter sig af netværk som eks. www.tradedoubler.dk så er det korrekt.

Det man skal gøre er selv at henvende sig til nogle annoncører (evt. lokale eller inden for målgruppen) og simpelthent lave faste aftaler med dem, og så være så loyal overfor dem som muligt (dvs. levere det man lover) samtidig med at man ikke lader sig forblænde af at der rent faktisk ER en interesse for at annoncere men at man fokuserer endnu mere på at få endnu flere loyale brugere ind på sitet, så skal annoncørerne nok komme helt af sig selv (næsten). Glemmer man dette skal annoncørerne nok finde ud af det og så er du ude af spillet, med det samme...

Avatar billede jes_petersen Nybegynder
26. marts 2001 - 18:13 #9
mikkel.jor >> Nope, annoncemarkedet vil ikke gå ned - det er det simpelthen for stort til. Bannerads er meget vel den største handelsvare på nettet, og jeg læste for kort tid siden en markedsanalyse der viste, at omsætningen på bannerannoncer vil toppe i 2005.
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2001 - 22:45 #10
\"Nope\" ... til hvilken del?
Avatar billede jes_petersen Nybegynder
27. marts 2001 - 13:58 #11
Til at annoncemarkedet vil gå ned om 1-2 år
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2001 - 14:06 #12
Helt enig.

Tag nu bare for eksempel \"fortidens\" massemedier såsom ugeblade, tv, aviser osv... De koster både penge at få adgang til og så skal man oven i købet ikke glo på andet en reklamer, det bliver også en realitet på Internettet. Jeg tror ikke alene på at der bliver tale om betalingssites, men også at der vil være reklamer på siderne. Og jeg tror at forbrugerene vil sluge det ligeså råt som det sluger tvreklamer idag. Men annoncørerne lærer til gængæld at ramme MEGET mere kvalificeret på sin målgruppe.
Avatar billede staz Nybegynder
28. marts 2001 - 08:38 #13
Jeg mener det største beløb der er betalt gennem Tradedoubler på en dansk website er nogle og 36.000kr. Men jeg er dog ikke sikker men der vist noget derhen af. Dog vil jeg ikke være ueninge med jer andre. I har en pointe.... En god en endda.

---- Staz ----
Avatar billede cybershit Nybegynder
30. marts 2001 - 00:55 #14
I tager helt fejl med hensyn til salg af bannerreklamer og annoncer på Internettet. Banner og annoncer vil blive en mere og mere fast bestandel af internettet end I i dag kan forstille jer.

Men for at I skal kunne få del i den store pulje af penge der er tilrådighed på nettet skal I have en god ide til f.eks. en portal der kan tilføre annoncørene en værdi - p.t. er det eneste interesante område b2b-portaler.

Jeg driver selv en virksomhed der lever af at sælge annoncer og banner for andre websteder m.m. og skal blot oplyse jer at det er muligt at tjene penge på det - vi har i denne måned solgt banner og annoncer på vegne af blot 1 enkelt klient til en værdi på +600.000 kr.

Har I det rigtige produkt vil kunderne (annoncørene) også være der !!

Avatar billede mick Nybegynder
02. april 2001 - 19:58 #15
Jeg er ikke helt enig i at det ikke er muligt at tjene penge på banner-reklame, men det er korrekt at det kræver hårdt arbejde og tålmodighed.

Jeg har selv en site hvor jeg tjener ca. 15.000 om måneden på annoncesalg (banner og tekstlinks). Og det er ikke fordi siten er særlig mange sidevisninger (ca.100.000 per måned), men den træffer en klart definert målgruppe.

Men for at få den indtjening jeg har i dag, har jeg så også gjort en god del mere, end bare at smække et par \"TradeDoubler\" bannerer på min site. Det har krævet mange timers telefonsamtaler og en god del møder. Hermed ikke sagt at TradeDoubler er dårlig, tvært i mod, det kan være et glimrende alternativ for små sites. Jeg bruger selv dayrates.com (som har omtrent samme filosofi som TradeDoubler, de betaler bare op til 10 kr. pr. klik) til at få fyldt de annoncepladser jeg ikke selv får solgt.
Avatar billede cybershit Nybegynder
02. april 2001 - 23:00 #16
Mick - tilykke med det gode resultat - 15k er dog en god pris på et site der har 100.000 visninger / md. Det svarer til en CPM på 150 kr. - langt bedre end fx. nogle af de kommercielle sits tager for banner - en RunOfSite CPM på 60 kr. for de store portaler er meget alm. Nogle fx. worldOnline er endnu laver.
Avatar billede mick Nybegynder
02. april 2001 - 23:11 #17
cybershit> Jo mange tak. Jeg tror grunden til at jeg klarer at få en god del kroner ind på annoncesalg, er ganske enkelt at min site træffer et lille, godt definert og ikke mindst købestærkt publikum. Det er klart at en potensiel annonsør ofte vil få mere for sine annoncekroner ved at annonsere på en site som træffer målgruppen, i stedet for at \"drukne\" i mængden på f.eks. Yahoo.
Avatar billede cybershit Nybegynder
03. april 2001 - 08:48 #18
Mick - Hvor har du dog ret !!! :-)
RunOfSite reklamer på fx de større søgemaskiner / portaler hvor ca. 80% af visningerne primært er på porno og chat tiltrækker ikke mange virksomheder - de ønsker ofte ikke at blive forbundet med denne type af besøgende eller også har de ikke meget at tilbyde netop denne målgruppe.

Alfa Omega på annoncemarkedet (hvis man da ikke vil reklamere gratis) er et defineret marked og en brugerflade der er villig til at købe.

Noget de fleste sits desvære i dag ikke har !!!

Har du i øvrigt læst BT her til morgen - Lidt interesant om netop dette emne i forbindelse med \"Jubii\".
Avatar billede mick Nybegynder
03. april 2001 - 09:06 #19
Nej jeg har dessværre ikke set BT i dag, da jeg ikke bor i Danmark for tiden. Men er det denne artikkel du tænker på : http://www.bt.dk/Forside.pl?c=tophistorie&aid=48591
Avatar billede cybershit Nybegynder
03. april 2001 - 09:10 #20
Yep !! - det er dog ikke den fulde artikel du har der men den sammenfatter hovedtrækkene meget godt.
Avatar billede lawyer Nybegynder
04. juni 2001 - 10:18 #21
Jeg kan kun sige....lad være med at brug Tradedoubler.dk det giver ingenting da man skal have mange UNIKKE hits. Det som giver pengene er eksponeringer - brugere der logger ind og banneret vises. Brug addpepper eller doubleclick i stedet. Så kan en god idé altså give mange penge. Dem der går konkurs skyldes ofte at de bruger penge de ikke har. Gamble aldrig for andres penge. Start i det små og brug de første indtægter på markedsføring. Bannerne forsvinder den dag sponsorene ikke føler de får noget for pengene. Personligt kan jeg anbefale faste sponsorer hvor I opnår et fast beløb hver måned. Disse faste sponsorer kan fx. have et banner fx 60x100 pixels i en af siderne på sitet. Sådan en sponsor kan hurtigt give et par tusind om måneden. Brug pengene på markedsføring og efterhånden som der kommer flere brugere hæver i bannerprisen. Derfor skal ikke ikke lave disse sponsoraftaler for mere end 6 måneder af gangen. Så kan i have et topbanner der suplerer indtægten, og jeg kan anbefale doubleclick..dog skal i ikke tage deres første pris. Men I kan let få 5 øre pr. visning og 60 øre for et unikt klik. Hvad kan man så tjene ?

2 faste sponsorer af 1000,-
30 dage i en måned
5 øre
1000 brugere

30x0,05x1000 = 1500 + 2 sponsorer af 1000 =

3500,- pr måned. Hvis I så bliver ved med at investerer disse penge i starten på fx Tradedoubler så kan I måske blive \"store\". Tradedoubler er god for dem der vil marksfører sig og ringe for dem der vil have banner på siden.
Avatar billede lawyer Nybegynder
04. juni 2001 - 10:33 #22
Jubii slog for store brød op...og nu skal der satses på porno..hmm..ynkeligt! Men det er bare min holdning :-)
Avatar billede jondmac Nybegynder
14. marts 2003 - 03:00 #23
M.H.T Banner reklamer, kender I så Joecartoon.com?
Jeg læste et interview med ham der ejer siden, og han har en af de privatejede sites på nettet med størst intægt. Han havde på daværende tidspunkt over 1½ mio. hits om mdr. hvilket er ret vildt!!!
Det er den eneste jeg har hørt om der kan leve af banner intægt alene!
Joecartoon.com