Avatar billede majsmarken Nybegynder
25. februar 2005 - 16:56 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Er din sikkerhed sikker nok ? Farlige eksempler vedlagt her

(Dette er måske mere en artikel?)

Hvis du virkelig skal (prøve at) svine din maskine til - for at 'afprøve' sikkerhedsværktøjer så smut til nogle af de sider som nævnt her:

http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=234973

http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=234946

Der er sansynligvis MANGE andre - med disse ser jo rigtige ud...

Men du er hermed advaret...
Avatar billede boxer Nybegynder
25. februar 2005 - 17:12 #1
Jeg har købt mine sikkerhedsprodukter hos Tryus.dk og får derfor regelmæssigt et udmærket nyhedsbrev. Så jeg er informeret.
Men det er skræmmende at det er muligt.
Avatar billede darkangel777 Nybegynder
25. februar 2005 - 18:08 #2
dumt spørgsmål : er de link 'snavsede' eller fortæller de link om snavs?
Avatar billede boxer Nybegynder
25. februar 2005 - 18:22 #3
De fortæller om snavs - du kan se at de begge hører under DR :o)
Avatar billede darkangel777 Nybegynder
25. februar 2005 - 18:25 #4
tænkte oss...ka da ikk passe at dr ikk har orden i tingene....men turde ikk klikke *S*..tak
Avatar billede apo Praktikant
25. februar 2005 - 18:53 #5
Jeg har allerede læst artiklerne, og burde være sikret imod disse sider via min firewall. Men rigtig god idé synes jeg, at 'offentliggøre' linkene her på Eksperten, så nogle af de der måske ikke er orienterede, forhåbentlig bliver opmærksomme på artiklerne og problemet.

Egentlig er det jo et 'logisk' træk af bagmændene, at udnytte folks manglende læse-/skrivefærdigheder til at liste spyware ind på ubeskyttede computere.

Man kan jo så undre sig over at DK-Hostmaster tillader misbrug af domæner med typen '.dk'.

Apo
Avatar billede majsmarken Nybegynder
25. februar 2005 - 19:22 #6
... jeg (og andre for den sags skyld) kan bruge denne tråd for at advare - og hvis nogen vil afprøve/checke deres 'sikkerhed' (eller mangel på samme) såååå...

Jeg ser jo et utal af jomfrulige XP instalationer der aldrig har set WindowsUpdate - og så er "fanden" løs.
Specielt sjove (?) er www.nyhedertv2.dk - den rigtige er jo www.nyheder.tv2.dk
Avatar billede boxer Nybegynder
25. februar 2005 - 19:33 #7
majsmarken>>> Min nysgerrighed har før kostet dyrt :o) Og det skulle da ikke undre mig at jeg klikker ind på en af adresserne bare for at se hvad der sker. Jeg kan jo altid formatere og geninstallere alle mine programmer - det er jo åhh å hyggeligt ;o)
Avatar billede darkangel777 Nybegynder
25. februar 2005 - 20:05 #8
nogen skal jo også sørge for at eksperterne herinde er i top form ;o)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
25. februar 2005 - 21:51 #9
... hvis alt altid er godt så er der jo ikke 'noget' at lave -> kedeligt - det er 'sjoverer' når der er et eller andet problem/opgave.
Jeg har en (gammel) XP Pro (med eller uden ServicePack) kværn som jeg bruger til at hærge med den slags; jeg ka' lynhurtigt (?) ghoste den tilbage på ~10 minutter...

Flere af siderne lægger alternative Dailers ind og/eller ændrer opkaldstelefonnummeret (for Modem folket) til et mange ciffersnummer i hulahula land med >25Kr pr ½ minut ...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
15. marts 2005 - 07:24 #10
Denne "samling" ka' bruges som skrækeksempel på hvad der ka' komme ind på ens kværn - og hvad man (alligevel) ikke er beskyttet mod...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
16. marts 2005 - 15:31 #11