Avatar billede solten Nybegynder
25. februar 2005 - 16:15 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

7FaSSt Skal slettes HELT.

7FaSSt prøver at installere hver gang jeg starter computeren, men mit antispyware fanger den. Selvom jeg sletter den så kommer den altså igen næste gang jeg starter. Den må jo derfor ligge et sted på min computer.Jeg har kørt alle mine antispywareprogrammer:
Spybot, ad-aware, Microsoft antispyware og spyware doctor.
Jeg har kigget i reg. basen, men kan ikke finde nogle nøgler her der passer på enten 7Searh eller 7FaSSt. Der er heller ikke noget under "Tilføj- fjern programmer".
Hvordan kan jeg fjerne det her HELT?
Avatar billede kalp Novice
25. februar 2005 - 16:17 #1
Download hijackthis herfra
http://downloadportal.dk/showdownload.asp?rid=4212&sp=Hijackthis

Start programmet og vælge, at udføre en scan samt gemme en log fil.
Når hijackthis er færdig med, at scanne vil den bede dig om en placering hvor du vil gemme "hijackthis" en tekst fil.
Gem den der hvor du har gemt hijackthis.exe filen. Når du har sagt okay hopper der et nyt vindue frem nemlig notepad med en masse tekst linjer. Marker alle linjerne og kopir dem herind så jeg kan kigge på dem. Du må ikke selv begynde, at fikse noget i hijackthis.
Avatar billede kalp Novice
25. februar 2005 - 16:34 #2
Jeg synes som sagt du skal sende mig en log.. hvis du vil fjerne 7FaSSt manuelt skal du følge denne procedure
http://www.scanspyware.net/info/7FaSSt.htm
Avatar billede solten Nybegynder
25. februar 2005 - 16:36 #3
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 16:35:18, on 25-02-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Symantec_Client_Security\Symantec AntiVirus\DefWatch.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Symantec_Client_Security\Symantec AntiVirus\Rtvscan.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\QUANTA~1\QtEwLMng.EXE
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\vptray.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\Spyware Doctor\swdoctor.exe
C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasDtServ.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktopIndex.exe
C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktopCrawl.exe
C:\Programmer\hijackthis\HijackThis.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.bmobile.dk
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: PCTools Site Guard - {5C8B2A36-3DB1-42A4-A3CB-D426709BBFEB} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~2\tools\iesdsg.dll
O2 - BHO: Google Desktop Search Capture - {7c1ce531-09e9-4fc5-9803-1c2956615786} - C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktopIE.dll
O2 - BHO: IEWatchObj Class - {9527D42F-D666-11D3-B8DD-00600838CD5F} - C:\Programmer\Slingshot\ties\dlIE.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar3.dll
O2 - BHO: PCTools Browser Monitor - {B56A7D7D-6927-48C8-A975-17DF180C71AC} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~2\tools\iesdpb.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar3.dll
O4 - HKLM\..\Run: [QtEwLMng] C:\PROGRA~1\QUANTA~1\QtEwLMng.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [vptray] C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\vptray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [gcasServ] "C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Google Desktop Search] "C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe" /startup
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Spyware Doctor] "C:\Programmer\Spyware Doctor\swdoctor.exe" /Q
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar3.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar3.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar3.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar3.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar3.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O9 - Extra button: Spyware Doctor - {2D663D1A-8670-49D9-A1A5-4C56B4E14E84} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~2\tools\iesdpb.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: @C:\Programmer\Messenger\Msgslang.dll,-61144 - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Programmer\Messenger\Msgslang.dll,-61144 - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.bmobile.dk
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=36467&clcid=0x409
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O20 - Winlogon Notify: NavLogon - C:\WINDOWS\system32\NavLogon.dll
O23 - Service: DefWatch - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec_Client_Security\Symantec AntiVirus\DefWatch.exe
O23 - Service: iPod Service (iPodService) - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Symantec AntiVirus Client (Norton AntiVirus Server) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec_Client_Security\Symantec AntiVirus\Rtvscan.exe
Avatar billede kalp Novice
25. februar 2005 - 16:39 #4
jeg ser på den:)
Avatar billede kalp Novice
25. februar 2005 - 16:43 #5
Genstart i Fejlsikret tilstand ved at taste F8 under opstart.
Kør HijackThis, scan og sæt et flueben ud for disse linjer - luk øvrige programvinduer - klik "Fix checked":

Denne hvis du ikke kender mappen
O4 - HKLM\..\Run: [QtEwLMng] C:\PROGRA~1\QUANTA~1\QtEwLMng.EXE

Slet denne mappe

C:\PROGRA~1\QUANTA~1\ (med mindre du ved hvad det er)

Gå herefter i Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning og slet temp-filer, temporary internet files og papirkurv.

Genstart normalt og ny log

Faktisk ser jeg ikke rigtigt noget i din log ud over denne.. så anbefaler dig du kigger på det link jeg gav dig før:)
Avatar billede solten Nybegynder
25. februar 2005 - 17:07 #6
Fandt noget i reg. basen under internet history. Lader til at det var den...
Avatar billede kalp Novice
25. februar 2005 - 17:15 #7
øhm.. nu fik du jo svaret her

Kommentar: kalp
Avatar billede solten Nybegynder
25. februar 2005 - 23:20 #8
Jeg er ikke helt med ??? Hvor fik jeg svaret? Jeg søgte lidt tilfældigt i reg. databasen!!
Avatar billede kalp Novice
26. februar 2005 - 00:04 #9
okay.. men det er ikke nok... der er mere
http://www.scanspyware.net/info/7FaSSt.htm