Avatar billede staqo Nybegynder
25. februar 2005 - 07:38 Der er 6 kommentarer

Kiss dp-558

Jeg har lige købt en Kiss dp-558
Vil gerne vide hvordan man får signalet fra ens videomaskine over i Kiss dp-558 ?

Jeg har prøvet med scartstik og phonokabler, men det driller åbenbart.
Avatar billede buck Nybegynder
25. februar 2005 - 13:23 #1
jeg har også en DP-558 (den er godt nok til rep. lige nu) og den er koblet op scart kabler hele vejen således:
sat-receiver
VHS-video
Kiss DP-558
TV

Når jeg trykker play på videoen, skifter TVet selv til scart indgangen. Trykker jeg på "pause" på Kiss´en så begynder den at optage.

Kiss´en skal finde din video ligesom du finder TV2. Dvs. tryk play på videoen, og lad Kiss scanne efter tv-kanaler. Den ligger ofte på kanal 35 eller 36.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
25. februar 2005 - 13:29 #2
undskyld jeg spørger (sig til hvis det er for meget spam).

Buck - Jeg har selv overvejet en DP-558 men er den god nok? Der er mange der har haft problemer med tidligere versionsnumre og du siger din er til reperation?
Avatar billede buck Nybegynder
25. februar 2005 - 13:50 #3
det er jo lidt OT, men efter at have testet bl.a. Amitech´s Homelink, fik jeg fingrene i DP-558, og den er jeg blevet meget glad for.
Det jeg søgte var primært en HD som jeg kunne lægge MP3 musik på. Det var så kun en bonus at jeg kunne smide min ældgamle DVD afspiller væk også. Optage funktionen var kun af sekundær interesse.
Derimod er jeg blevet meget imponeret over de online-funktioner den har. F.eks. hurtigt link til lokal vejrudsigt, og tv-guide (bedre end den i min sat-receiver!) der oven i købet kan lave opslag på imdb.org hvis man vil vide noget om de film der vises.

Grunden til at den er til rep. var at den havde svært ved at læse en CD/DVD skive. Om det er selve læse-hovedet der er beskidt, eller om det er fejl-retningen der svigter ved jeg ikke. Da den er under 30 dage gammel, sender Kiss mig en ny uden at spørge så meget.

Jeg nåede at blive meget glad for min DP-558, og jeg kan sagtens anbefale den!
Den må være "State-of-the-art" for hvad sådan en boks skal kunne idag.
Avatar billede buck Nybegynder
25. februar 2005 - 13:51 #4
nå ja, den er selvfølgelig allerede forældet, for jeg hører at Kiss arbejder på en boks der kan hente bredbånds-tv som f.eks. TV2 Sputnik. Det kan DP-558 ikke :o/
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
25. februar 2005 - 15:07 #5
Har faktisk selv lige siddet og arbejdet med en setotop box til bredbånds-tv, men der går jo år før jeg selv får sådan en ;-)

Tak for informationen - Btw hvilken firmware har du i din og ved du om det kan betale sig at købe sig ind på kiss-center.dk?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
25. februar 2005 - 15:08 #6
settop skulle der nok have stået ;-)