Avatar billede dschenk Nybegynder
25. februar 2005 - 05:12 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Temperatur på en Intel Pentium4 Prescott -C 3000E GHZ/ FSB800/ 1M

Hej mit spørgsmål drejer sig ikke om overclocking, men da i beskæftiger jer med temperaturen ved overclockning, tænkte jer på om i ikke kunne hjælpe mig med følgende: Hvilken temperatur skal en Intel Pentium4 Prescott -C 3000E GHZ/ FSB800/ ligge på ved normal standby? Min er på 55 når kabinettet er åben, og den kun har baggrunds programmer at slåes med.
Min temperatur alarm står ved 70 grader, og jeg måtte allerede afbryde mange programmer som kræver meget cpu, pga. høj temperatur, kan jeg sætte alarmen højere?
Jeg har hørt at denne cpu pga. Hyper-Threading Techology, har et problem med varmen, stemmer det?
Er det noget bras jeg har købt?

Tak for jeres gode og hurtige svar :)
Avatar billede jokkejensen Novice
25. februar 2005 - 06:16 #1
70 grader skulle ikke være noget problem, men det lyder ret højt ? er den overclocket ? og kører du med box versionen ?
Avatar billede dschenk Nybegynder
25. februar 2005 - 06:24 #2
nej den er ikke overclocket eller i box. den sider på socket 478, med en standart køler... men jeg tror at jeg må bruge nogle kroner på min case...
Avatar billede jokkejensen Novice
25. februar 2005 - 06:28 #3
nej casen er underordnet, har du 80mm kølere i dit kabinet, og måske du skulle ofre lidt flere penge på cpu køleren !
Avatar billede jokkejensen Novice
25. februar 2005 - 06:29 #4
jeg har den samme i box ... 3.200 med 4 80mm kabinet blæsere.. og den kører under 40.. men har haft den tæt på de 100 ved overclocking..
Avatar billede boxer Nybegynder
25. februar 2005 - 08:17 #5
Avatar billede boxer Nybegynder
25. februar 2005 - 09:22 #6
Ifølge et af ovenstående links kan du godt sætte temp. alarmen til 75 gr.
Har du nogen max måling af din temp.
Det kunne være interessant at vide hvor højt den kommer op hvis du slår alarmen fra.
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2005 - 10:26 #7
Prescott ER meget varm, men der er ingen risiko for at den går i stykker, den skruer selv ned for blusset hvis den er for varm. Det er bare irriterende at man ikke får den ydelse man har betalt for. Du kan med Throttlewatch se om din CPU "throttler", dvs nedsætter ydelsen for at skåne CPUen. Husk også at checke med kabinettet lukket.
http://www.overclockers.com/tips00715/
http://www.panopsys.com/throttlewatch.php

Hvis din CPU throttler, vil jeg anbefale en ny køler. Zalman laver flere effektive modeller.
Avatar billede tonnilerche Nybegynder
04. april 2005 - 11:33 #8
prescott er nok den cpu der bliver varmest.. men det er ikke farligt for den, da den sagtens kan holde til det...

brug ThrottleWatch til at se om den "throttler" ( throttling er når cpu'en skærer cycles af for ikke at skade sig selv, når den bliver 70-80 grader )..

HVIS den throttler bliver den for varm.. Hvis ikke, er det fint nok..

Brug Prime95 til at gøre den varm. Det er nok det program der kan få en P4 til at blive MEGA-varm :D
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2005 - 15:08 #9
Øhh Tonni, er det nødvendigt at gentage hvad jeg har skrevet ?.
Avatar billede boxer Nybegynder
12. maj 2005 - 21:59 #10
Kan spørgsmålet lukkes?