Avatar billede ezrider Nybegynder
24. februar 2005 - 16:15 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Køb af Powerbook i USA

Hej der

Jeg overvejer at købe en 12" Powerbook G4 i USA, men har nogle betænkeligheder, da jeg aldrig har ejet en mac:

1) Kan tasteturet udskiftes med et dansk?
2) Vælger man selv sprogpakke ved installation af OS X?
3) Ved brug af Virtul PC kører OS X da sideløbende med det sekundære styresystem eller kan man boote ét styresystem op ad gangen?
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. februar 2005 - 16:32 #1
Du er klar over at den - i tilfælde af DOA el. reparation - skal sendes til USA?

1. Nej.
2. Ja - der findes dog 2 versioner: DK og international. DK pakke starter op med at spørge om du vil køre dansk - den internationale pakke spørger om du vil køre engelsk. Ellers er pakkerne 100% ens.
3. Der kører 2 styresystemer ad gangen ved brug af Virtual PC.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
24. februar 2005 - 16:38 #2
Du skal formentligt også ud og købe en EU adapter til strømmen!
Avatar billede ezrider Nybegynder
24. februar 2005 - 16:48 #3
Tak for hjælpen - den bliver nok købt hjemme ;) Skal man vente på G5'eren?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
24. februar 2005 - 17:04 #4
man kan jo altid vente på noget nyt, størrere, bedre, hurtigere. Hvis du skal bruge den, skal du købe den. Hvis du ikke skal bruge den kan du jo vente! Men hvornår skal du så bruge den?
Avatar billede ezrider Nybegynder
24. februar 2005 - 17:09 #5
Jeg har en alm. laptop, så det er ikke noget der haster. Jeg vil gerne vente, hvis der er noget at vente på...
Avatar billede dmcn Praktikant
24. februar 2005 - 23:28 #6
Om ikke andet kan du vel altid vente på den lavere pris på G4'eren, der formentlig kommer når G5'eren lanceres. :)
Avatar billede egonspock Seniormester
25. februar 2005 - 00:58 #7
Apple's strømforsyninger er lige så geniale som computerne. Man udskifter blot US-stikket med et fra en transistor-radio. Så gennemtænkt ;-) Lokaliseringen er også gennemtænkt, for som John Stigers rigtigt siger, så spørger den engelske om du vil køre engelsk, men du kan blot skifte til dansk med det samme for alle sprog er med som standard.
Men det med tastaturet er nok værre.
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
07. marts 2005 - 20:49 #8
Lige en kommentar: John har ikke ret med de to første spørgsmål!!! Apple har rent faktisk "World Wide garanti" på deres bærbare computere. Så selvom en Mac bærbar er købt i USA kan den godt indleveres til reperation i Danmark.

Tastaturet kan også sagtens skiftes ud - det koster dog nogle hundrede kr.

Strømadapteren er ikke noget problem der adapteren som tidligere nævnt er kompatibel med næsten alt slags strøm.

I styresystemet kan du vælge næsten hvilket som helst sprog som det passer dig. Du kan sågar skifte sprog efter du har gennemført installationen.

Men om du sparer en masse ved at købe i USA ved jeg ikke. Der kan jo komme uforudset bøvl og desuden er dollarkursen meget svag for tiden så det gør Amerikanske varer og dermed Apple produkter billige. Du skal også lægge et nyt tastatur oven i prisen.
Avatar billede ezrider Nybegynder
07. marts 2005 - 21:09 #9
Tak for det egonspock og eltempogigante :)