Avatar billede miniknudsen Nybegynder
24. februar 2005 - 15:08 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvordan finder jeg min dosversion?

Hej

Hvordan finder jeg ud af, hvilken dosversion jeg har?
Kører windows XP - pro (service pack 1)

Alt herfra

over and out
-Knudsen
24. februar 2005 - 15:09 #1
Indtast kommandoen: VER
24. februar 2005 - 15:10 #2
... men det er jo ikke en rigtig DOS-version, hvis du kører Windows XP.
Avatar billede miniknudsen Nybegynder
24. februar 2005 - 15:43 #3
hvis jeg indtaster kommandoen "VER" i cmd, får jeg jo bare version af XP og ikke af dosversionen. Hvordan finder jeg dosversionen? skal bruge det til at lave en bootable fluppy disk, og der skal man bruge dosversionen til at lave den korrekt.
24. februar 2005 - 15:54 #4
Der er ikke en "rigtig DOS" i Windows XP. Der er ike nogen DOS-version at oplyse om.

Prøv at forklare hvad det er, du skal bruge, så er der sikkert en løsning.
Avatar billede miniknudsen Nybegynder
24. februar 2005 - 15:59 #5
Jeg skal bruge en bootable floppy disk, som skal kunne starte en dosfunktion uden for windows. Er det ikke muligt efter XP er udviklet?
24. februar 2005 - 16:01 #6
Du kan downloade fra wwww.bootdisk.com
Avatar billede miniknudsen Nybegynder
24. februar 2005 - 16:08 #7
Hvilken skal downloades for at generere Floppybootdisk?
24. februar 2005 - 16:40 #8
Det afhænfger af  hvilke krav dit program stiller til DOS-versionen. Stilles der ikke specielle krav, ville jeg vælge en DOS 6.22, som er den sidste version.
Avatar billede miniknudsen Nybegynder
24. februar 2005 - 17:04 #9
ja, tak for hjælpen.. vi fandt ud af det her hjemme.
24. februar 2005 - 17:16 #10
Lukker du så ikke spørgsmålet?