Avatar billede anders321 Nybegynder
24. februar 2005 - 13:27 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Over billede fra pc til TV

Hej Eksperten..
Jeg er efterhånden ved at smadre min pc og mit tv pga det ikke vil, som jeg vil.. Jeg vil enormt gerne kunne se de billeder og film osv. som jeg har på min pc på min tv skærm. Jeg har købt en pakke med nogle kabler som skulle være de rigtige til det. Jeg har et tv-kort på min pc og har også Geforce 2 med tv out. jeg kan godt få billedet fra mit tv over på pc skærmen, men ikke omvendt. jeg har fulgt den korte vejledning som der er men uden held.. Er der ikke en der kan hjælpe mig med at få pc billedet over på tv'et??
På forhånd tak..

-Anders
Avatar billede anders321 Nybegynder
24. februar 2005 - 13:29 #1
Overskriften skulle have været "Overfør billede fra pc til tv":)
Avatar billede jake_the_snake Nybegynder
24. februar 2005 - 13:35 #2
Et lille tip har tidligere været at pause ems computer ved boot. Altså tryk pause på keyboardet når boot skærmen kommer frem. Her skulle der blive sendt signal ud på både vga og tv-ud-stikket.
På den måde skulle man så i første omgang ikke bekymre sig om drivere og imdstillinger i windows. Og kan så tjekke om kablerne og tv´et fungerede.
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
24. februar 2005 - 13:56 #3
Jeg undrer mig lidt: har du to sæt kabler fra TV til PC - så der både er out og in? Jeg forstår TV-out på grafikkortet, men hvordan får du signalet fra TV over på PC'en. Er det via antennekablet? (i så fald undrer jeg mig ikke :o)

Måske du skulle kigge lidt på indstillingerne til dit grafikkort, under skærmindstillinger og se om ikke du kan gøre noget med at slå din tv-out til?
Avatar billede anders321 Nybegynder
24. februar 2005 - 13:56 #4
Forstår ikke helt.. det er første gang jeg har med sådan noget at gøre, men jeg ved at kablerne, pc og tv'et virker.. Skal men genstarte sin pc når man har sat kablerne til??
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
24. februar 2005 - 13:58 #5
Jeg har tidligere brugt programmet TV-tool til at overføre billedet til TV'et (http://tvtool.info/index_e.htm)
Avatar billede anders321 Nybegynder
24. februar 2005 - 13:58 #6
Kablerne går over i et scart stik som virker begge veje.. der er en lille knap og så kan man bare afgøre om det sakl være in eller out:)
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
24. februar 2005 - 13:58 #7
Ja, genstart vil helt sikkert være en god ide. Og du roder ikke med kabler i skærmkort m.v. mens PC'en er tændt vel????
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
24. februar 2005 - 13:59 #8
OK - men dit TV-out på grafikkortet er vel stadigt kun et Out-stik?
Avatar billede anders321 Nybegynder
24. februar 2005 - 14:00 #9
ved ikke.. der er kun et stik.. det kan ikke være begge vejs?
Avatar billede jake_the_snake Nybegynder
24. februar 2005 - 14:02 #10
Nej, du skal ikke genstarte fordi du sat kablerne i. Du skal gøre det for at pause computeren umiddelbart når den starter, så du har et billed. Så kan/kunne man være sikker på at det rent faktisk fungerede i den opstilling man havde lavet. Inden man bekymrer sig om drivere og indstillinger i windows.
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
24. februar 2005 - 14:04 #11
Er da muligt, men jeg tvivler (det er vel derfor det hedder et tv-OUT !!). Men du får altså overført billedet til din PC, så det må jo være to-vejs. Så lærte jeg også noget... :o)

Back to business: prøv at installere TV-tool fra deres site. Det er en trial version, som kan køre i (så hut jeg hvisker...) 10 min, så slår den fra. Det er i hvert fald længe nok til at man kan se om tingene virker. Og så skal man registere for omkring 12 €, altså ca. 90 kr.
Avatar billede anders321 Nybegynder
24. februar 2005 - 14:14 #12
ved ikke lige hvordan jeg får TV-tools til at virke..
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
24. februar 2005 - 14:38 #13
Der er omfattende installationsvejledning på http://tvtool.info/manual95/help.htm
Avatar billede anders321 Nybegynder
24. februar 2005 - 14:38 #14
Nu har jeg fået TV-tool til at virke, der kommer bare ikke noget billede på mit TV:(
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
24. februar 2005 - 14:40 #15
Og du trykker på den store grønne knap?
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
24. februar 2005 - 14:41 #16
Har du styr på dine indstillinger i http://tvtool.info/manual95/content/imgs/nviewsetup.gif ?
Avatar billede anders321 Nybegynder
24. februar 2005 - 14:48 #17
Under underholdnings-mode ved TV er den grøn på billedet, men har det røde kryds på min.. vil det sige, at den ikke kan finde TV'et?
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
24. februar 2005 - 14:52 #18
Ja, det kunne se sådan ud. Som sagt er det nogen tid siden jeg arbejdede med programmet, og det var på min hjemme PC, men prøv at lege lidt med indstillingerne - det måtte jeg også gøre i sin tid. Jeg dropper ud nu - må se og komme hjemad, men det kan være jeg kigger ind senere... Som sagt er dokumentationen til TV_tool temmeligt god og deres troubleshooting FAQ vedr. opsætning af både soft- og hardware. Jeg håber du kan få det til at virke.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. februar 2005 - 15:10 #19
Jeg har et fx5600 vivo kort som jeg legede lidt med på et tidspunkt. På det var der 2 svideo tilslutninger. En tv-in og en tv-out.

Så når jeg skulle smide billedet over på tv satte jeg den i tvout udgangen på grafikkortet, og satte knappen på scartstikket på in.

Når jeg skulle ha billedet fra tv'et over i pc'en, satte jeg svideo kablet over i tv-in på grafikkortet og satte knappen på scartstikket over på out.

For mig lyder det som om det er dit problem. Du har simpelthen ikke sat kablet i tvout stikket på grafikkortet, samt sat knappen på scartstikket over på in.
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
24. februar 2005 - 16:21 #20
Måske vi lige skulle have fabrikatet og modelnummeret på dit grafikkort - så kan det være vi nemmere kan fejlfinde?
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
08. marts 2005 - 10:45 #21
Hvad endte det egentlig med? Fik du det til at virke, eller skal vi fortsætte fejlfindingen?

Have a nice one...
Avatar billede anders321 Nybegynder
19. maj 2005 - 11:04 #22
I må meget undskylde, at jeg ikke har været på så længe.. Skolen gjorde, at jeg ikke havde tid til at lege med det og endte med at glemme det lidt..

Jeg skal til at have en ny comp. med nyt kort, så satser på det vil virke der..
Ellers mange tak for hjælpen.
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
19. maj 2005 - 13:12 #23
Var så lidt - og tak for point.