Avatar billede goulduck Nybegynder
24. oktober 1999 - 14:59 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

FAT32 og RedHat 6.1 sammen

Jeg køre Win98 på min computer, og har tænkt mig at gøre min Windows partition mindre.

Har RedHat 6.1 nogle problemer med at lave en bootmenu, så jeg kan vælge imellem Win98 og RedHat, på et FAT32 drev?
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 1999 - 15:52 #1
Nej.

Ikke hvis du installerer LILO Bootloader.

Mvh.
Christian
Thuner
http://cht.dk
Avatar billede zemic Nybegynder
24. oktober 1999 - 18:34 #2
nej.. men du skal lave et tomt område på din HD, hvor du kan installere linux, og det må ikke være FAT32 eller noget andet.

Linux har sine egne partitioner!!!
Avatar billede bubby Nybegynder
24. oktober 1999 - 21:21 #3
ig som har redhat 6.1 gider du ikke lave enn kopi og sende den til mig?
Avatar billede goulduck Nybegynder
24. oktober 1999 - 22:55 #4
Jeg vil selvfølgelig også give RedHat sine egne partitioner, i det Unix/Linux/RedHat format som det nu vil have. Jeg vil bare godt have en boot menu, hvor jeg kan vælge hvilket OS jeg vil køre.

Er det muligt at få den boot menu frem?

bubby>> Jeg kan godt sende en kopi af RedHat 6.1 og sende den til dig, jeg mangler bare lige at få hentet resten hjem, det går ikke så hurtigt med en enkelt ISDN linie, hehe. Mangler ca. 90 MB endnu. Send mig en e-mail hvis du vil have en kopi. al@mpeg.dk
Avatar billede goulduck Nybegynder
24. oktober 1999 - 22:57 #5
bubby>> Jeg håber du forstår det første af min sætning !! Er lidt træt.
Avatar billede root Nybegynder
02. november 1999 - 14:13 #6
hvis du installerer RH61 på den tomme partition af din harddisk vil der under installeringen være mulighed for at vælge "LILO bootloader", og det ER i sig selv en bootmenu hvori du kan vælge mellem Windows9x (også FAT32) og Linux, evt også andre hvis du har plads/lyst.

En ting du skal huske er at LILO skal ligges på MASTER BOOT DRIVE eller lign. MASTER et eller andet :-)
Avatar billede zemic Nybegynder
02. november 1999 - 18:13 #7
goulduck: Linux laver selv en bootmenu, hvis du installere linux efter windows, som hedder LILO.

Når du så starter din pc næste gang prompter din pc:
LILO:

Og der skriver du dos, hvis du vil i windows og trykker enter hvis du vil i linux...

Held og Lykke