Avatar billede konne Nybegynder
23. februar 2005 - 22:17 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

ingen kontakt til router?

HTTP 504 - Gateway timeout
Hej!
Jeg kan ikke få kontakt til min router. Prøver at åbne som altid via http://XXX.XXX.X.X/ , Efter ca. 30 sek. skriver den dette:

avast! Web Proxy

--------------------------------------------------------------------------------
When the server, while acting as a gateway or proxy, contacted the upstream content server, it did not receive a timely response.

Kan I klare den?

konne
Avatar billede leif Seniormester
23. februar 2005 - 22:25 #1
Du har noget Avast installeret ? Prøv at slå den fra !
Avatar billede konne Nybegynder
23. februar 2005 - 22:34 #2
Ja du har ret. Jeg burde have skrevet: Jeg bruger AVAST antivirus, men jeg har prøvet at slå den fra 100%, stadig ikke adgang til min router.

Kan det passe at jeg skal have et LAN ledning sat til den for at få adgang fremfor wireless? Det har altid virket via wireless, men da jeg ville se status på logins på routeren idag, kunne jeg ikke få adgang.

Er jeg hacket? SÅ andre bruger min linie?
Jeg har dog 128BIT kryptering på, så det er vil ikke muligt sådan lige!
Avatar billede konne Nybegynder
23. februar 2005 - 22:39 #3
jeg har en JAVA wep start, hvad er det?
Avatar billede leif Seniormester
23. februar 2005 - 22:41 #4
Du har Sun Java installeret ?
Avatar billede leif Seniormester
23. februar 2005 - 22:42 #5
Prøver du via WLAN eller LAN ?
Avatar billede konne Nybegynder
23. februar 2005 - 22:46 #6
ja jeg har JAVA 2.1 installeret. eller rettere, havde. Jeg har netop fjernet den. (håber det er ok...)

Jeg prøver via WLAN som altid!
Avatar billede leif Seniormester
23. februar 2005 - 22:48 #7
Prøv via LAN det kan være din WLAN der giver knuder !
Avatar billede konne Nybegynder
23. februar 2005 - 22:50 #8
ja, jeg må prøve. Det er bare meget underligt, for der er jo forbindelse til nettet. Men jeg smutter hen og stikker stikket i!!!
Avatar billede konne Nybegynder
23. februar 2005 - 22:54 #9
så er jeg på via LAN. Stadig ingen kontakt til routeren. :(
Avatar billede konne Nybegynder
23. februar 2005 - 22:58 #10
den bliver ved med at skrive det ovenstående som alle kender alt for godt:

The page cannot be displayed
There is a problem with the page you are trying to reach and it cannot be displayed.
--------------------------------------------------------------------------------
Please try the following:
Click the Refresh button, or try again later.
Open the Web site home page, and then look for links to the information you want.
If you believe you should be able to view this directory or page, please contact the Web site administrator by using the e-mail address or phone number listed on the Web site home page.
HTTP 504 - Gateway timeout

avast! Web Proxy

--------------------------------------------------------------------------------
When the server, while acting as a gateway or proxy, contacted the upstream content server, it did not receive a timely response.

GET http://192.168.1.1/

Underligt!

Kan man få adgang til min router og derfter andre adressen, så jeg ikke kan få adgang til den mere?
Avatar billede leif Seniormester
23. februar 2005 - 23:06 #11
Gå lige op i Funktioner -> Internet Indstillinger -> Forbindelser -> Lanindstillinger -> Er der hak i brug Proxy ?
Avatar billede konne Nybegynder
23. februar 2005 - 23:08 #12
Nej det er der ikke!
Avatar billede konne Nybegynder
23. februar 2005 - 23:24 #13
Jeg bliver nødt til at smutte. Jeg kigger imorgen, om du eller en anden har budt sig ind på denne udfordring.
Avatar billede konne Nybegynder
24. februar 2005 - 18:45 #14
er der stadig ingen som vil byde sig ind på dette. Kommer svaret, hæver jeg gerne Points til dygtige!

Konne
Avatar billede konne Nybegynder
09. marts 2005 - 11:32 #15
Hej alle!
Nu har dette spørgsmål snart hængt i luften længe nok. Er der virkelig ingen som kan hjæpe, det ville ellers være dejligt...

prøv

Mvh
konne
Avatar billede leif Seniormester
09. marts 2005 - 11:36 #16
Har du prøvet fra andre maskiner ?
Avatar billede konne Nybegynder
11. marts 2005 - 17:46 #17
Nej det har jeg godt nok ikke. Jeg har kun denne ene maskine koblet på nettet.
Er det noget som kunne give udslag, for så må jeg få en makker op med en bærbar. Kan dog ikke se at det skulle kunne hjælpe!
Avatar billede konne Nybegynder
14. marts 2005 - 21:46 #18
Så er den hjemme. Ved ikke helt hvordan, men tog stikket ud, reset, direkte kontakt til router via LAN = kontakt. Underligt, da jeg havde prøvet alt dette før, men det virker nu. Har ændret koder og håber så at det fungere fremover. Tak for hjælpen.

MVH
Konne