Avatar billede lpdesign Nybegynder
23. februar 2005 - 22:09 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Ændring/omdøb af brugerkonto

Jeg har for et år siden købt en brugt bærbar og har indtil nu, fundet mig i at se den tidligere ejer navn overalt hvor jeg færdes!
Kan man gøre noget ved det og i så fald hvordan?
Avatar billede doodoo Novice
23. februar 2005 - 22:14 #1
Start > Kontrolpanel > Brugerkonti

lige der skulle det være muligt =)
Avatar billede haverslev Novice
23. februar 2005 - 22:19 #2
Hvis du også skal have ændret Pc navn (hvis det også står i hans navn)
Klik på Start , Klik på kør – skriv: regedit
Find : HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion
Dobbeltklik på: RegisteredOwner
Og her kan du kan ændre  navnet .
Avatar billede kalp Novice
23. februar 2005 - 22:20 #3
http://www.theeldergeek.com/modify_registered_owner_and_organization.htm

doodoo.. tror ikke det lige er det der menes:)
Avatar billede lpdesign Nybegynder
23. februar 2005 - 22:21 #4
Det har jeg gjort, og men de mapper som indeholder brugerfilerne er ikke ændret og hedder stadig det gamle navn
Avatar billede lpdesign Nybegynder
23. februar 2005 - 22:27 #5
Mit svar var til doodoo, , haverslevs svar ser spændende ud, det prøver jeg lige
Avatar billede lpdesign Nybegynder
23. februar 2005 - 22:31 #6
Nej, der har ændret navnet !!!!!!!!!!!!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. februar 2005 - 22:37 #7
Du kan ikke ændre navnet på mapperne.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. februar 2005 - 22:38 #8
Og tag lige en slapper - der er nogen der prøver på at hjælpe... :)
Avatar billede lpdesign Nybegynder
23. februar 2005 - 22:42 #9
F.eks. står det under documents and settings på C drevet navnet på det tidligere ejer, og hvis jeg går videre kommer jeg til alle undermapperne, eks. dokumenter!!!!!!!!
Avatar billede kalp Novice
23. februar 2005 - 22:43 #10
lpdesign.. okay

opret en ny bruger.. slet den gamle ejers konto... og slet også den gamle ejers navn fra documents and settings ... du skal bare lige hente alt der fra du skal bruge selvfølgelig .. dokumenter osv.
Avatar billede kalp Novice
23. februar 2005 - 22:44 #11
Det er det eneste forslag jeg har tilbage!!!!!!!!

hehe:P
Avatar billede haverslev Novice
23. februar 2005 - 22:45 #12
Navn på mapperne i dokument & settings kan ikke ændres, de forbliver under den profil/brugerkonto de tilhører.
Avatar billede milter Ekspert
23. februar 2005 - 22:53 #13
Jeg er faktisk i gang med at forsøge det samme og har fundet det her:

"Usually, there is absolutely no need to change a profile folder's name. If you want to know which user name actually uses which profile folder, you can logon with the user and check the environment variable %UserProfile% (do *NOT*, never, ever, use "C:\documents and settings\%username%" when accessing a profile, for example in a script).
The other possibility is a bit more complicated. Get PsGetSid from Sysinternals (http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/psgetsid.shtml), then use that to retrieve the user's SID. Open regedit, go to HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList, check the SIDs listed there against the SID you're looking for, and then look at the value of "ProfileImagePath" (most of them will actually reflect the user's name, but as I said before, don't rely on that).
Now, to rename the folder while making sure that the user can still access the profile, do the following:
* Retrieve the user's SID.
* Logon with an administrator account (other than the user whose folder you want to change).
* Rename the folder to the user's current name (or whatever you want to name it).
* Open regedit, go to HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList\<User's SID>, and change the "ProfileImagePath" to the new location.

How to Move the Location of a Locally Cached Profile
http://support.microsoft.com/?kbid=214470

Taget fra:

http://www.experts-exchange.com/Operating_Systems/WinXP/Q_21054627.html

...men jeg kan bare ikke få det til at virke. Måske lpdesign kan.
Avatar billede lpdesign Nybegynder
23. februar 2005 - 22:54 #14
Hej kalp, det har jeg faktisk prøvet, med det resultat at vi står der begge to.
>opret en ny bruger..
  det har jeg gjort
>slet den gamle ejers konto...
  det har jeg også gjort, og den gl. konto eksisterer ikke længere.
>og slet også den gamle ejers navn fra documents and settings ...
  det fik jeg ikke lov til... (settings var i brug??)
Avatar billede kalp Novice
23. februar 2005 - 22:57 #15
lpdesign.. prøv at gøre det i fejlsikret... ved ikke hvor sundt det er at gøre hehe.. vi kan sagtens fremtvinge en sletning af mappen.. men ved ikke om det en god ide
Avatar billede lpdesign Nybegynder
23. februar 2005 - 23:21 #16
Hej kalp, ja man er virkelig ude i en gråzone, så måske skal jeg leve videre med mit problem, og først ændre det, når jeg en dag alligevel skal bone min maskine engang i fremtiden !!!!!!!
Avatar billede haverslev Novice
23. februar 2005 - 23:27 #17
Selvom du sletter kontoen, vil mapperne med navnet være der.
Avatar billede lpdesign Nybegynder
23. februar 2005 - 23:27 #18
....jeg lader lige spørgsmålet stå natten over, ellers der pointene dine, kalp
Avatar billede plx Nybegynder
23. februar 2005 - 23:30 #19
Opskriften fra milter virker fint
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2005 - 10:02 #20
mon ikke dette program kan gøre det for dig

http://www.magicaljellybean.com/kfbeta.shtml
m.v.h