Avatar billede rtl Nybegynder
23. februar 2005 - 17:09 Der er 25 kommentarer og
2 løsninger

Logger af før windows åbner

Når jeg logger på windows, bliver jeg logget ind, så jeg kan se mit baggrundsbillede, hvorefter jeg bliver logget af automatisk. Jeg har prøvet at starte op i fejlsikret tilstand, men der bliver jeg også logget automatisk af, før jeg er blevet logget helt på.
Avatar billede flyhigh Nybegynder
23. februar 2005 - 17:15 #1
windåse version? inkl. evt. service pack. ? - logger du på med administrator kontoen?
Avatar billede rtl Nybegynder
23. februar 2005 - 17:41 #2
Det er windows xp med service pack 2. Jeg har prøvet både med min konto og med administrator kontoen.
Avatar billede flyhigh Nybegynder
23. februar 2005 - 17:55 #3
og du har ikke lige installeret i porgram ell. updateret noget i samme forbindelse vel?
Avatar billede rtl Nybegynder
23. februar 2005 - 18:25 #4
Jo, problemet er opsået efter, at jeg har genstartet computeren efter en windows opdatering.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
23. februar 2005 - 18:29 #5
(Næsten) samme her: http://www.eksperten.dk/spm/588678
Avatar billede flyhigh Nybegynder
23. februar 2005 - 18:35 #6
håber det viste spørgsmål som er besvaret løser dit problem
/out
Avatar billede kalp Novice
23. februar 2005 - 18:46 #7
Mit forslag

Når du er ved at logge på så tryk ctlr+alt+delete.. luk "Explorer" så burde dit system fryse. Herefter kan vi arbejde i fred.. hehe.. stadig i process manageren der trykker du på Filer og på "Nyt job(kør)" og skriv

"sfc /scannow" med din xp cd i drevet.
Avatar billede rtl Nybegynder
23. februar 2005 - 19:54 #8
Har nu kørt en repair på windows, men nu får jeg en blå skær, når jeg starter pc'en op. Har vigtige opgaver på pc'en, så håber virkelig, der er en person, der kan hjælpe mig.
Avatar billede kalp Novice
23. februar 2005 - 19:55 #9
Hvis du har din XP cd og din Cd-Key klar, kan du lave en repair. Du mister ikke noget ved det.

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom. (tryk på "DEL" for at komme i Bios)

Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R)
det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se, at den laver en helt ny installation, men den beholder alle dine nuværende indstillinger, dokumenter, programmer og skrivebordet udseende er også intakt, men nu skulle du gerne være sluppet af med dine fejl og mangler.
Dog skal der gøres opmærksom på at alle updates skal lægges ind igen. Desuden skal nye opdaterede drivere, som man selv har lagt ind, installeres igen.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. februar 2005 - 20:02 #10
rtl > Er det ovennævnte repair du lige har kørt ?
Avatar billede kalp Novice
23. februar 2005 - 20:07 #11
tonnybrandt>> nej.. der er blevet kørt

Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. februar 2005 - 20:10 #12
kalp > ok, jeg blev blot i tvivl da rtl skriver "repair". Sfc er jo ikke en repair.
Avatar billede kalp Novice
23. februar 2005 - 20:14 #13
tonnybrandt>> ahh okay ja.. jeg troede lige der var noget galt med min repair procedure også hehe det kører ikke som smurt for mig i dag;)
Avatar billede rtl Nybegynder
23. februar 2005 - 20:16 #14
Det er den repair tonnybrandt skriver om, jeg har kørt. Kunne ikke fryse systemet med ctrl+alt+delete, og har derfor ikke kørt "sfc/scannnow".
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. februar 2005 - 20:55 #15
Kan du komme i fejlsikret tilstand nu og lave en systemgendannelse ?
Avatar billede rtl Nybegynder
23. februar 2005 - 21:34 #16
Nej, får også en blå skærm, når jeg vil starte i fejlsikret tilstand.
Avatar billede kalp Novice
23. februar 2005 - 21:37 #17
prøv en ny repair selv om det er besværligt...

og installer windows i en ny folder istedet for det den selv foreslår
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. februar 2005 - 21:40 #18
Ok, har du is i maven ?
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_sys32.htm

Prøv at boote på din cdrom og gå i genoprettelses konsollen.

Skriv dette og tryk enter:
copy c:\windows\repair\system c:\windows\system32\config

Genstart og prøv at gå direkte i fejlsikret tilstand og se om du kan lave en systemgendannelse.
Avatar billede rtl Nybegynder
23. februar 2005 - 23:32 #19
Får desværre stadig den samme blå skærm.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. februar 2005 - 23:49 #20
Så vil jeg foreslå at du prøver at følge kalps råd mht at installere xp i en ny folder. Det vil gøre det muligt for dig at redde de ting du vil redde og du kan så bagefter geninstallere og denne gang formatere.

Eller hvis du har mulighed for at sætte harddisken over i en anden computer som nr 2 harddisk, kan du få reddet dine ting ud af den og derefter sætte den tilbage og lave en frisk installation.

Jeg ser desværre ikke andre muligheder.
Avatar billede rtl Nybegynder
24. februar 2005 - 14:26 #21
Har nu installeret xp i en ny folder, men jeg kan ikke komme til at flytte mine dokumenter fra min anden konto over på min anden harddisk. Når jeg prøver på at gå ind på kontoen, får jeg denne besked: "Access is denied".
Avatar billede kalp Novice
24. februar 2005 - 14:34 #22
Avatar billede rtl Nybegynder
24. februar 2005 - 17:08 #23
Fik smidt de vigtige data over på den anden harddisk, og er nu igang med at formatere, så jeg kan få lagt windows ind på en frisk harddisk.
Hvis i lige ligger et svar hver, deler jeg pointene mellem jer.
Mange tak for hjælpen!
Avatar billede kalp Novice
24. februar 2005 - 18:52 #24
Du får et svar:)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. februar 2005 - 23:57 #25
og her *s*
Avatar billede rtl Nybegynder
25. februar 2005 - 18:32 #26
Mange tak for hjælpen. Pc'en kører nu upåklageligt.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. februar 2005 - 18:52 #27
Det lyder godt. Takker for point :)