Avatar billede morten_leth Nybegynder
23. februar 2005 - 09:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål til konfig af FTP.

Hej Alle sammen.

Jeg skal have konfigureret en FTP server vha. IIS, men jeg vil gerne vide hvordan i alverden man kan få skidtet til at bruge Active Directory til brugerdatabase, så man kan logge på med en bruger fra AD, i stedet for man skal til at oprette en bruger på serveren...

Det ville jo være meget smartere hvis den automatisk tog og brugte AD.
Jeg har læst lidt om "Isolating users using AD" men jeg synes ikke jeg kan få det til at virke overhovedet...

Så vil jeg også godt vide hvordan jeg måske via en policy kan få brugeren til at logge ind og komme ind i hans Home Directory i AD....

Håber da i kan hjælpe...

/Leth
Avatar billede nosey Nybegynder
01. marts 2005 - 17:58 #1
Jeg roder selv lidt med det pt.
Du skal under inst. af nyt FTP-site, vælge at benytte enten "Isolate Users" eller "Isolate users using Active Directory".
Derefter skal du i %systemdrive%\ftproot\ oprette en mappe med samme navn som det domaine serveren befinder sig i.
Så skal du oprette en mappe, under f.eks. "c:\iis\ftproot\domaine\" for hver bruger du vil give adgang til FTP-serveren.
Men virtual paths m.m. kan jeg endnu ikke få til at funge :/
det har virket for mig med "Isolate Users"
Avatar billede morten_leth Nybegynder
02. marts 2005 - 19:53 #2
Nu skal du høre hvad jeg har fået bikset sammen indtil nu...
En lille ting som jeg ikke var klar over var at den udelukket brugte rettighederne fra mappen..
Så tog jeg jo selvfølgelig bare at smed mappen som Sitet referere til, over til der hvor samtlige af vores homedirs er.... det virker også fint... for os administratorer, men en alm. bruger får ikke lov til at komme ind, det jo lidt træls synes jeg da det jo også er noget som en alm bruger skal kunne.....

Men ved ikke om du lige har et godt råd...

Kunne måske godt gøre det som du har beskrevet der, men det ville være lidt træls at skulle oprette en mappe selv for alle de brugere når man alligevel har en mappe....
Avatar billede morten_leth Nybegynder
14. marts 2005 - 12:12 #3
Du har ikke lige et godt råd vel????
Ellers tror jeg nok jeg er nødt til at lukke det her spm...
Avatar billede morten_leth Nybegynder
31. marts 2005 - 15:57 #4
hmm.... kay jeg lukker det her spørgsmål.. det er vist på tide... ;) takker for god respons...