Avatar billede jabp Nybegynder
24. marts 2001 - 23:03 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Snupper fra anden hp

Hejsa

Kan man ikke på en eller andre måde snuppe noget fra en anden side, f.eks. kan man ikke godt lave et asp script der henter noget tekst far en hjemmeside og skriver det på sin egen ??
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
24. marts 2001 - 23:05 #1
Brug komponentet aspHTTP
Avatar billede jabp Nybegynder
24. marts 2001 - 23:09 #2
OK, det har jeg, er der en der vil hlæjp med at lave en prøve, for jeg kan ikke få det til at virke !!!
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
24. marts 2001 - 23:11 #3
Jeg ved ikke helt hvordan det skal bruges, men der følger nok nogle eksempler med til det ?
Avatar billede mouzey Nybegynder
24. marts 2001 - 23:11 #4
Vil det sige at f.eks , nu siger vi at eksperten.dk er lavet i ASP.. VIl det så sige at man kan nakke deres forum, med AspHTML ?
Avatar billede jabp Nybegynder
24. marts 2001 - 23:13 #5
Nej, hvis der nu står du er meget grim på en side, kan man vis nakke det !!!
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
24. marts 2001 - 23:27 #6
Avatar billede nicolair Nybegynder
25. marts 2001 - 10:47 #7
er det lovligt?
Jeg vil da ikke have at nogen tager fra min side!!!
Avatar billede jabp Nybegynder
25. marts 2001 - 12:50 #8
Ikke, hvis du har copyright på !!!!
Avatar billede jabp Nybegynder
25. marts 2001 - 12:51 #9
bjarke-b>> Fint, man kan man ikke lave at den kun skal tage noget bestemt far siden, f.eks. nyhederne.
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
25. marts 2001 - 14:03 #10
Det ved jeg så ikke, har ikke brugt komponentet før
Avatar billede soerens Nybegynder
26. marts 2001 - 16:37 #11
Tjek denne artikel:
http://www.4guysfromrolla.com/webtech/110100-1.shtml

Den beskriver hvordan du grabber sider vha. af et komponent der som standard ligger på en Windows 2000 server. Dette komponent har dog sine begrænsninger, jeg har fx. aldrig fået den til at grabbe æøå korrekt ;-)

I artiklen er der desuden links til nogle andre artikler der beskriver nogle af de mest brugte komponenter.

Jeg MENER også at der er beskrevet lidt om hvordan du \"parser\" siden, altså får \"hugget\" det indhold som du har brug for.

Generelt set skal du passe på når du grabber fra andres sider. Jeg ville personligt gå amok, hvis jeg fandt ud af at nogen \"lånte\" indhold fra os uden at spørge.

Mange er dog begyndt at tilbyde folk at de kan få små \"nyhedslister\" på deres sites. Tjek f.eks. ComON, de kan både levere det som IFRAME eller XML.

Håber det var svar nok, ellers sig til ;-)

/SørenS.
Avatar billede jabp Nybegynder
16. april 2001 - 13:11 #12
OK, fik det ikke til at virke. Jeg skal bruge et script der snupper f.eks bare snupper nogle resultater.
Avatar billede soerens Nybegynder
23. april 2001 - 09:56 #13
Der ligger også nogle andre artikler inde på www.4guysfromrolla.com, som beskriver hvordan du kun henter en DEL af en side.

Surf lidt rundt derinde, det ku\' være du fandt noget andet interessant ;-)

/SørenS
Avatar billede jabp Nybegynder
24. april 2001 - 22:53 #14
Jeg kunne i få det til at virke, så jeg lukker.
Avatar billede jabp Nybegynder
24. april 2001 - 22:54 #15
\'