Avatar billede larsdige Nybegynder
22. februar 2005 - 08:01 Der er 5 kommentarer

Windows XP - trådløst netværk og DHCP

Jeg har installeret et trådløst netværk, men det fungere ikke korrekt.

Jeg har en Zepto laptop med indbygget trådløs netkort,. Pc'eren køre Windows XP SP2, og firewall er deaktiveret i Windows XP.

Jeg har prøvet at tilgå trådløst netværk på to forskellige måder; 1 - via Zywall 2we og via Linksys AC. Jeg får samme problem i begge tilfælde, og hælder derfor mest til at problemet er Windows XP relateret.

Case:
Når jeg aktivere mit trådløse netkort første gang, får jeg tildelt IP fra DHCP, og alt fungere korrekt. Når jeg så genstarter PC'eren får jeg ikke tildelt en IP adresse, og jeg får besked om at der er begrænset adgang til netværket (Jeg kan godt se den trådløse forbindelse og der er god forbindelse)
Jeg har prøvet forskellige kombinationer af deaktivering og genstart uden held.
Avatar billede larsdige Nybegynder
01. marts 2005 - 09:46 #2
Problemet løst. Der var installeret en dårlig netværksdriver.
Avatar billede larsdige Nybegynder
01. marts 2005 - 09:47 #3
Problemet løst. Der var installeret en dårlig netværksdriver.
Avatar billede haverslev Novice
01. marts 2005 - 11:06 #4
Det var da dejligt, at du fik det fixet ;)

Lidt info om at lukke spørgsmål og give points:
Hvis du har modtaget et korrekt og brugbar løsning og du vil give vedkommende points, så beder du vekommende om et svar.
Hvis ikke du har fået en brugbar løsning, så lægger du et svar selv.
Herefter markere du "svar" navnet nederst i venstre side og klikker på accepter svar.
Så er spørgsmålet lukket korrekt, ellers vil det stå åben til evig tid
Avatar billede haverslev Novice
05. marts 2005 - 10:53 #5
lukker du spg. ?