Avatar billede holsen Nybegynder
21. februar 2005 - 01:05 Der er 2 kommentarer

Hvordan cutter man enden af en videooptagelse?

Jeg optager naturudsendelser fra forskellige TV-kanaler via tre forskellige systemer:
Pinnacle PCTV Vision
InterVideo WinDVR3
WinTV 2000
Mit problem er, at der, hvis man ikke lige er opmærksom, kommer reklamer/nyt program/speakersnak etc. efter det aktuelle program med på optagelsen. Det er irriterende at brænde en "ukorrekt" CD/DVD og af og til drejer det sig om mange unødvendige MB-plads.

Jeg kan enten ikke åbne mine optagelser i de mig bekendte redigeringsprogrammer (codecproblem?) eller jeg kan ikke finde en simpel funktion som "blot" cutter uønskede afslutningsscener. Jeg har ikke brug for alt muligt kunstfærdigt med indsættelse af scener, lyd osv.
Mine optagelser er henholdsvis konverteret fra AVI til mpeg2 og fra mpeg til DivX
Er der programmer der opfylder ovenstående krav og i givet fald, hvordan gør man så?
Avatar billede lokefar Nybegynder
23. februar 2005 - 17:27 #1
Vil mene at du kan klare opgaven med Adobe Premiere, hvis der er tale om enten mpeg 2 eller DivX så plejer Premiere uden problem at kunne klare det.

Hvis det virker er det en smal sag at få klippet enderne af og så exporteret filmen i det format du ønsker
Avatar billede jakobskovgaard Nybegynder
24. februar 2005 - 23:23 #2
Ville nok vælge et lidt billigere produkt end Premiere til kun at klippe lidt film til med.
Cyberlink powerdirector kan gøre det samme til en meget lavere pris, kan også brænde ud på dvd'er
Studio 9 fra pinnacle ligeså, faktisk så kan alle videoredigeringsprogrammer nok klare dit problem, men videoredigeringsprogrammer er generet ret dyre.
Kommer lige i tanke om at Nero 6.0 måske vist nok også har en simpel videoredigeringsfunktion. Det kan i hvert fald brænde dvd'er