Avatar billede triple-x Nybegynder
20. februar 2005 - 18:53 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

nyt tastatur og mus

mit valg står lidt mellem http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18629 og http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=97273

Jeg vil gerne høre hvilke sæt i ville vælge og hvorfor i ville vælge det, så det er ikke nok bare at smide linket til en af dem.

hvis i ikke ville vælge nogen af de 2 og vælge en helt tredje så smid et link og en forklaring på hvorfor.

Mvh Martin
Avatar billede jells-ht Nybegynder
20. februar 2005 - 19:11 #1
Stilmæssigt vil jeg vælge det andet link du giver, da jeg selv har det bare uden trådløs. Tilgengæld har det andet tastatur lidt flere knapper, lidt flere mugligehder. Jeg vil vælge sæt nr. 2 på grund af at det kan det, det skal og det ser super godt ud.
Avatar billede triple-x Nybegynder
20. februar 2005 - 19:13 #2
jells-ht, hvordan er tastaturet ellers, er det behageligt og let at skrive på?
Avatar billede kalp Novice
20. februar 2005 - 19:18 #3
Jeg er lidt uenig med jells-ht angående still (men det jo en smagssag) jeg kan personligt bedst lide det første links design og farver, men det et godt køb ville være link nummer 2. Behagelig taster og god mus og helt sikkert et sæt du vil blive glad for.

Men jeg tror man kan blive glad for begge sæt hvis man får et sæt der fungere perfekt!(ikke er defekt eller sløvt på nogen måde)
Avatar billede klavil Seniormester
20. februar 2005 - 19:21 #4
Skal jeg give min ærlige mening vil jeg vælge MX700.
1. Jeg har det selv og det kører bare. Tastaturet er behageligt, musen der dejlig, dog skal det nævnes at hvis du ikke er til en lidt tung mus er det ikke den her du skal have.
2. Spil olignende fungerer rigtigt godt.
3. Anmeldelserne er helt i top for dette produkt, selv kommentarerne på edbpriser.
http://www.tweak.dk/tests2.php?id=265
Mht MX3000 så kan jeg ikke sige så meget. Der er åbentbart ikke lavet nogle anmeldelser af produktet.
Har kigget lidt på Microsofts mus/tastatur men syntes ikke du får samme valuta/design for pengene.
Avatar billede triple-x Nybegynder
20. februar 2005 - 19:24 #5
klavil - så vidt jeg kan læse ud fra logitechs egen hjemmeside så ser det ud til at musen er den samme i de 2 pakker ( er dog slet ikke sikker ) men bare farven der er anderledes.

En tung mus for mig er helt fint, den skal ikke bruges til spil, men mest billed redigering og andre ting af samme stil. så den behøver på ingen måde være super hurtig, men mere præcis.
Avatar billede klavil Seniormester
20. februar 2005 - 19:37 #6
ja efter deres hjemmeside at dømme så har du ret.
http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/DK/DA,CRID=2162,CONTENTID=9728
Så er afgørelsen kun tastaturet.
Logitech har lavet LX700 og det ligner til forveksling MX3000 tastaturet. Min søn har det og det er vel kun en vanesag tror jeg.
Knapperne er lidt anderledes en det andet, men ellers er det blødt og behageligt og kan sågar også anbefales.
Selve musen LX700 er såment også god dog syntes jeg den er sværere at styrre præcist med.
Min erfaring af MX700 kan kun anbefales, da jeg syntes at det sølv/sorte log er behageligt og samtidigt neutralt fremfor den blå farve, men det er jo smag og behag
Avatar billede triple-x Nybegynder
20. februar 2005 - 19:41 #7
udseende mæssigt kan jeg bedst lide det blå look ;) Men lyder jo til at de er meget jævnbyrdige de 2 tastaturer og mus. Så tror det bliver mx3000 da jeg bedst kan lide designet i den, og de mange genvejsknapper er ikke noget jeg har brug for.

Jeg vil gerne bede Jells-HT og Klavil til at smide et svar
Avatar billede klavil Seniormester
20. februar 2005 - 19:43 #8
takker for at vi kunne hjælpe dig. Held og lykke med dit nye fede tastatur og mus.
Avatar billede jells-ht Nybegynder
21. februar 2005 - 00:18 #9
Hmm som altid er ens udstyr jo altid bedst:-). så jeg vil stadig reklamere for det jeg sagde fra start for jeg har prøvet begge sæt og kan bedst lide link nr. 2

P.S. stilmæssigt kommer det jo også an på hvordan din computer lægger sig ud med farver. Min egen lyser op blåt så her ser det jo fedt ud med det blå, hvis du forstår ;-)
Avatar billede triple-x Nybegynder
21. februar 2005 - 07:17 #10
jep jells-ht det er jeg helt med på, smider du ik lige et svar?
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. februar 2005 - 13:20 #11
jells-ht - du må få point en anden dag.

jeg har bestilt mx 3000 og jeg har lige modtaget den med posten idag, eller det vil sige den ligger på postkontoret og kan hentes i morgen.