Avatar billede simonsays1 Nybegynder
20. februar 2005 - 18:47 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvilken processor

Jeg skal bygge en alm. familiecomputer, som også skal kunne afvikle lidt af de nye spil. Jeg har ikke fulgt så meget med i hastighederne på det sidste, så jeg skal vide hvor stor processor og bus hastighed jeg skal bruge for at det kører nogenlunde, uden at den behøver at være top-gejlet. Nøgleordet er BILLIGT. Skal det være AMD, Pentium eller kan jeg klare med med celeron. Hvilke kan anbefales? Ang. grafikkort, er det så nok med 128 Mb? Det er kun nogle børn der skal spille, så der er ikke nogen krav om at grafikken skal køre 100% perfekt.
Avatar billede klavil Seniormester
20. februar 2005 - 19:24 #1
Hvor store er børnene. Er det nye spil så som NFS underground2, HalfLife2 eller er det mere børnespil.
Det afhænger meget af hvad computeren skal bruges til.
Kunne det evt betale sig at købe en PS2 istedet?
Avatar billede simonsays1 Nybegynder
20. februar 2005 - 19:26 #2
Det er ikke spil til de helt små, men noget i den retning af det du nævner, er nok mere sandsynligt.
Det skal være en computer.
Avatar billede klavil Seniormester
20. februar 2005 - 19:39 #3
Ok. Hvor meget vil din pris ca være. Skal du selv sammensætte den eller skal den være samlet. Skal der skærm med og andet.
Avatar billede simonsays1 Nybegynder
20. februar 2005 - 19:51 #4
bygger selv. Det er bare processer, bushastighed og ramstørrelse på grafikkort jeg skal have rådgivning om.
Avatar billede simonsays1 Nybegynder
20. februar 2005 - 19:52 #5
Den billigste og bedste processor.
Avatar billede klavil Seniormester
20. februar 2005 - 20:08 #6
Dette grafikkort er et godt og billigt kort som kan køre de nyeste spil. Det har 256 mb ram og visse spil bruger mere end de normale 128 mb.
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=88708
Hvad med bundkort. Jeg vil helt klart vælge en fsb på 200mHz. Jeg vil vælge en AMD 64 bit til små 1000 kr.
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=71994
De skulle iøjeblikket være en tak bedre end P4. Ellers så skal du vælge en P4 3,0 som dog er lidt dyrere.
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=65767
Hvad med resten. Jeg tænker her på at du kan få meget billige computere som er samlet til omkring 5000 kr.
Avatar billede simonsays1 Nybegynder
20. februar 2005 - 23:05 #7
ok. tak.

Læg svar hvis du vil have point
Avatar billede che0ps Nybegynder
20. februar 2005 - 23:32 #8
Hmm.. vil bare lige sige at det GFX ikke køre en skid bedre fordi det har de 256 ram, det er al for lag tid om at fylde dem op og tømme dem igen..
Avatar billede simonsays1 Nybegynder
20. februar 2005 - 23:34 #9
kan spillene virkelig ikke køres med Celeron 2.5 el. lign., som koster den halve pris ?
Avatar billede klavil Seniormester
21. februar 2005 - 16:51 #10
Jo det tror jeg såment nok de kan, men ydelsen er meget ringe ift de andre processorer.
Her er et link til et test i spil af diverse CPUér.
Bemærk dog at det er ældre spil undtagen Far Cry.
Mht cheOps bemærkning, så har han på en hvis måde ret, dog kommer nye spil til at kunne anvende 256 ram, samt der er spil idag som allerede understøtter det.
Skal du vælge en aden så vil jeg mene det skal være den nye Celeron D.
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=108796
Den koster omkring 600 kr eller AMD Sepron 3100+ til 830 kr.
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=95643
3100+ yder noget mere end celeron.
Avatar billede klavil Seniormester
26. marts 2005 - 11:04 #11
har du valgt hvad du vil