Avatar billede teddybear Nybegynder
20. februar 2005 - 14:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Gendannelse af slettede filer

Jeg har været udsat for en virus der ved hjælp af kommandoen shutdown gennemtvang lukning af min computer. Efter jeg havde slettet virusen kom jeg til at tænke på, om man ikke bare kunne slette shutdown-kommandoen i system32. Det gjorde jeg så og for at teste om det virkede prøvede jeg at skrive "shutdown -s -t 60" i kør, for at se om jeg slettet kommandoen. Dette resulterede i at shutdown igen blev føjet til system32, men hvordan kan computeren gøre det, når jeg har slettet programmet?
Hvordan kan man slette en kommando permanent?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
20. februar 2005 - 15:01 #1
Hvad med at få ryddet op i den virus/spyware ting istedet !!!

Der er jo noget Blaster/Sasser 'stuff' ... og hvis du holder din Wintendo opdateret (WindowsUpdate) vil dette ikke forekomme...
Avatar billede halifax Nybegynder
20. februar 2005 - 15:38 #2
Mon ikke XP gendanner shutdown i \system32. Filen ligger også i bl.a.
C:\WINDOWS\$NtServicePackUninstall$\shutdown.exe
C:\WINDOWS\ServicePackFiles\i386\shutdown.exe

Du skal fjerne alle forekomster for at slette kommandoen permanent.

Men som majsmarken siger, lugter det af blaster/sasser stuf.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
20. februar 2005 - 17:40 #3
... og når først Blaster/Sasser 'stuff' ka' finde vej så er F***** løs...

Du har jo haft noget lignende her: http://www.eksperten.dk/spm/521833 - blev det helt klarlagt ?
Avatar billede teddybear Nybegynder
20. februar 2005 - 18:27 #4
Ja, men virusen er væk! jeg vil bare godt vide, hvordan man fjerner kommandoen...
Avatar billede teddybear Nybegynder
06. marts 2005 - 20:43 #5
ak ja endnu engang på jeg lukke spørgsmålet uden noget svar :-(