Avatar billede doktoren Nybegynder
20. februar 2005 - 14:25 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

log-fil/msn-virus

Hejsa!

Jeg har fået den ubehagelige msn-virus og ved ikke hvordan jeg skal komme af med den..Er der én der vil gennemse min logfil, for at se, om der er noget der, der ikke skal være der?

På forhånd tak!

Pernille.

Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\cisvc.exe
C:\WINDOWS\System32\gearsec.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\system32\mgabg.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\WINDOWS\system32\PDesk\PDesk.exe
C:\temp\salm.exe
C:\DOCUME~1\PERNIL~1\LOKALE~1\Temp\SAHAGE~1.EXE
C:\Program Files\Admanager Controller\AdManCtl.exe
C:\Program Files\AdTools Service\AdTools.exe
C:\Program Files\Admanager Controller\AdManKeep.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Program Files\AdTools Service\AdToolsKeep.exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\WINDOWS\TEMP\fDpCfmG.exe
C:\WINDOWS\system32\asr_fnt.exe
C:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe
C:\Programmer\hijackthis\HijackThis.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iedw.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R3 - URLSearchHook: (no name) - _{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)
O2 - BHO: (no name) - {00000010-6F7D-442C-93E3-4A4827C2E4C8} - C:\WINDOWS\nem220.dll
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: (no name) - {8F4E5661-F99E-4B3E-8D85-0EA71C0748E4} - C:\WINDOWS\wsem303.dll
O2 - BHO: (no name) - {A3FDD654-A057-4971-9844-4ED8E67DBBB8} - C:\Programmer\SideFind\sfbho.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: MSN Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Toolbar\01.01.1629.0\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: ISTbar - {5F1ABCDB-A875-46c1-8345-B72A4567E486} - C:\PROGRA~1\ISTbar\istbar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb07.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~2\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SWClient] C:\Programmer\AMSys\swsys.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Matrox Powerdesk] C:\WINDOWS\system32\PDesk\PDesk.exe /Autolaunch
O4 - HKLM\..\Run: [nvsv32.exe] asr_fnt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplScan] nvsc32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [salm] c:\temp\salm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [mhkj] C:\WINDOWS\mhkj.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SAHBundle] C:\DOCUME~1\PERNIL~1\LOKALE~1\Temp\SAHAGE~1.EXE run
O4 - HKLM\..\Run: [Admanager Controller] C:\Program Files\Admanager Controller\AdManCtl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AdTools Service] C:\Program Files\AdTools Service\AdTools.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MSConfig] C:\WINDOWS\PCHealth\HelpCtr\Binaries\MSConfig.exe /auto
O4 - HKLM\..\Run: [IST Service] C:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [nvsv32.exe] asr_fnt.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [NvCplScan] nvsc32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [NvCplScan] nvsc32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [nvsv32.exe] asr_fnt.exe
O4 - HKLM\..\RunOnce: [NvCplScan] nvsc32.exe
O4 - HKLM\..\RunOnce: [nvsv32.exe] asr_fnt.exe
O4 - HKCU\..\RunOnce: [NvCplScan] nvsc32.exe
O4 - HKCU\..\RunOnce: [nvsv32.exe] asr_fnt.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O9 - Extra button: SideFind (HKLM)
O9 - Extra button: Research (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {3E68E405-C6DE-49FF-83AE-41EE9F4C36CE} (Office Update Installation Engine) - http://office.microsoft.com/officeupdate/content/opuc.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38007.4466319444
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede kalp Novice
20. februar 2005 - 14:27 #1
Jeg ser på den:)
Avatar billede doktoren Nybegynder
20. februar 2005 - 14:28 #2
mange tak:)
Avatar billede kalp Novice
20. februar 2005 - 14:30 #3
skulle lige finde den nye version af hijackthis. kan du lige komme med en ny log fra den? der kommer nemlig meget mere med i loggen:)
http://downloadportal.dk/showdownload.asp?rid=4212&sp=Hijackthis
Avatar billede doktoren Nybegynder
20. februar 2005 - 14:38 #4
Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\System32\cisvc.exe
C:\WINDOWS\System32\gearsec.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\system32\mgabg.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\WINDOWS\system32\PDesk\PDesk.exe
C:\temp\salm.exe
C:\DOCUME~1\PERNIL~1\LOKALE~1\Temp\SAHAGE~1.EXE
C:\Program Files\Admanager Controller\AdManCtl.exe
C:\Program Files\AdTools Service\AdTools.exe
C:\Program Files\Admanager Controller\AdManKeep.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Program Files\AdTools Service\AdToolsKeep.exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\WINDOWS\system32\asr_fnt.exe
C:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iedw.exe
C:\WINDOWS\system32\cidaemon.exe
C:\WINDOWS\explorer.exe
C:\WINDOWS\system32\asr_fnt.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsc32.exe
\Xp-2000\skrivebord\HijackThis.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R3 - URLSearchHook: (no name) - _{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)
O2 - BHO: BHObj Class - {00000010-6F7D-442C-93E3-4A4827C2E4C8} - C:\WINDOWS\nem220.dll
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: BHObj Class - {8F4E5661-F99E-4B3E-8D85-0EA71C0748E4} - C:\WINDOWS\wsem303.dll
O2 - BHO: BAHelper Class - {A3FDD654-A057-4971-9844-4ED8E67DBBB8} - C:\Programmer\SideFind\sfbho.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: MSN Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Toolbar\01.01.1629.0\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: ISTbar - {5F1ABCDB-A875-46c1-8345-B72A4567E486} - C:\PROGRA~1\ISTbar\istbar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb07.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~2\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SWClient] C:\Programmer\AMSys\swsys.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Matrox Powerdesk] C:\WINDOWS\system32\PDesk\PDesk.exe /Autolaunch
O4 - HKLM\..\Run: [nvsv32.exe] asr_fnt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplScan] nvsc32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [salm] c:\temp\salm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [mhkj] C:\WINDOWS\mhkj.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SAHBundle] C:\DOCUME~1\PERNIL~1\LOKALE~1\Temp\SAHAGE~1.EXE run
O4 - HKLM\..\Run: [Admanager Controller] C:\Program Files\Admanager Controller\AdManCtl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AdTools Service] C:\Program Files\AdTools Service\AdTools.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MSConfig] C:\WINDOWS\PCHealth\HelpCtr\Binaries\MSConfig.exe /auto
O4 - HKLM\..\Run: [IST Service] C:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [nvsv32.exe] asr_fnt.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [NvCplScan] nvsc32.exe
O4 - HKLM\..\RunOnce: [NvCplScan] nvsc32.exe
O4 - HKLM\..\RunOnce: [nvsv32.exe] asr_fnt.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [NvCplScan] nvsc32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [nvsv32.exe] asr_fnt.exe
O4 - HKCU\..\RunOnce: [nvsv32.exe] asr_fnt.exe
O4 - HKCU\..\RunOnce: [NvCplScan] nvsc32.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O9 - Extra button: SideFind - {10E42047-DEB9-4535-A118-B3F6EC39B807} - C:\Programmer\SideFind\sidefind.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation Service (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Sikkerhedsservice til udstyr (GEARSecurity) - GEAR Software - C:\WINDOWS\System32\gearsec.exe
O23 - Service: iPod Service (iPodService) - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Macromedia Licensing Service - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Macromedia Shared\Service\Macromedia Licensing.exe
O23 - Service: MGABGEXE - Matrox Graphics Inc. - C:\WINDOWS\system32\mgabg.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Unerase Protection (NProtectService) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\System32\HPZipm12.exe
O23 - Service: sasrfc Service (sasrfcService) - Unknown owner - C:\Programmer\SAS Institute\SAS\V8\access\sasexe\sasrfc.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
Avatar billede kalp Novice
20. februar 2005 - 14:48 #5
Download og gem denne scanner på skrivebordet. (Vi skal bruge den senere)
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Genstart i Fejlsikret tilstand ved at taste F8 under opstart.
Kør HijackThis, scan og sæt et flueben ud for disse linjer - luk øvrige programvinduer - klik "Fix checked":

R3 - URLSearchHook: (no name) - _{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)
O2 - BHO: BHObj Class - {00000010-6F7D-442C-93E3-4A4827C2E4C8} - C:\WINDOWS\nem220.dll
O2 - BHO: BHObj Class - {8F4E5661-F99E-4B3E-8D85-0EA71C0748E4} - C:\WINDOWS\wsem303.dll
O2 - BHO: BAHelper Class - {A3FDD654-A057-4971-9844-4ED8E67DBBB8} - C:\Programmer\SideFind\sfbho.dll
O3 - Toolbar: ISTbar - {5F1ABCDB-A875-46c1-8345-B72A4567E486} - C:\PROGRA~1\ISTbar\istbar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SWClient] C:\Programmer\AMSys\swsys.exe
O4 - HKLM\..\Run: [nvsv32.exe] asr_fnt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplScan] nvsc32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [salm] c:\temp\salm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [mhkj] C:\WINDOWS\mhkj.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SAHBundle] C:\DOCUME~1\PERNIL~1\LOKALE~1\Temp\SAHAGE~1.EXE run
O4 - HKLM\..\Run: [Admanager Controller] C:\Program Files\Admanager Controller\AdManCtl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AdTools Service] C:\Program Files\AdTools Service\AdTools.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IST Service] C:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [nvsv32.exe] asr_fnt.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [NvCplScan] nvsc32.exe
O4 - HKLM\..\RunOnce: [NvCplScan] nvsc32.exe
O4 - HKLM\..\RunOnce: [nvsv32.exe] asr_fnt.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NvCplScan] nvsc32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [nvsv32.exe] asr_fnt.exe
O4 - HKCU\..\RunOnce: [nvsv32.exe] asr_fnt.exe
O4 - HKCU\..\RunOnce: [NvCplScan] nvsc32.exe
O9 - Extra button: SideFind - {10E42047-DEB9-4535-A118-B3F6EC39B807} - C:\Programmer\SideFind\sidefind.dll

Find og slet

Filer

C:\temp\salm.exe
C:\DOCUME~1\PERNIL~1\LOKALE~1\Temp\SAHAGE~1.EXE
C:\WINDOWS\system32\asr_fnt.exe

søg efter "nvsc32.exe" og slet den

Mapper (afinstaller først i tilføj og fjern programmer (under kontrolpanelet)

C:\Program Files\Admanager Controller\
C:\Program Files\AdTools Service\
C:\Programmer\ISTsvc\
C:\Programmer\SideFind\
C:\Programmer\AMSys\

Åbn Stifinder, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Find og slet

Filer

C:\WINDOWS\nem220.dll
C:\WINDOWS\wsem303.dll

Gå herefter i Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning og slet temp-filer, temporary internet files og papirkurv.

Klik på mwav.exe som du hentede, programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files

Slet alt den finder..

Genstart normalt og smid en ny log fil herind
Avatar billede doktoren Nybegynder
20. februar 2005 - 15:30 #6
Det tager lige lidt tid, da jeg ikke kan gå på nettet med min egen computer, men indtil videre har jeg 8 forskellige vira på min computer..jeg smider log-filen, når jeg er færdig.
Jeg kan ikke finde de to her:

C:\WINDOWS\nem220.dll
C:\WINDOWS\wsem303.dll

Men ved ikke, om det har noget at sige.
Avatar billede kalp Novice
20. februar 2005 - 15:34 #7
det gør ikke noget.. bare du følger proceduren:) det var fordi jeg ikke var sikker på hjt ville slette filerne men det gjorde den kan man bare se:)
Avatar billede doktoren Nybegynder
20. februar 2005 - 16:10 #8
jeg vender tilbage om en times tid -det tager vist lang tid at scanne
Avatar billede doktoren Nybegynder
20. februar 2005 - 21:44 #9
Så er den endelig færdig:) - her er den nye logfil:

Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\System32\cisvc.exe
C:\WINDOWS\System32\gearsec.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\system32\mgabg.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\WINDOWS\system32\PDesk\PDesk.exe
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: MSN Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Toolbar\01.01.1629.0\da\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb07.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~2\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Matrox Powerdesk] C:\WINDOWS\system32\PDesk\PDesk.exe /Autolaunch
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Internet Optimizer] "C:\Program Files\Internet Optimizer\optimize.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AdTools Service] C:\Program Files\AdTools Service\AdTools.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [NvCplScan] nvsc32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: hp psc 2000 Series.lnk = C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpobnz08.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O9 - Extra button: Research (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {3E68E405-C6DE-49FF-83AE-41EE9F4C36CE} (Office Update Installation Engine) - http://office.microsoft.com/officeupdate/content/opuc.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38007.4466319444
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede doktoren Nybegynder
20. februar 2005 - 21:51 #10
Glemte at bruge den nye version - her er log-filen, hvor den nye version er brugt:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\System32\cisvc.exe
C:\WINDOWS\System32\gearsec.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\system32\mgabg.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\WINDOWS\system32\PDesk\PDesk.exe
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\WINDOWS\System32\msiexec.exe
C:\WINDOWS\system32\cidaemon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
\Xp-2000\skrivebord\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: MSN Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Toolbar\01.01.1629.0\da\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb07.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~2\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Matrox Powerdesk] C:\WINDOWS\system32\PDesk\PDesk.exe /Autolaunch
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Internet Optimizer] "C:\Program Files\Internet Optimizer\optimize.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AdTools Service] C:\Program Files\AdTools Service\AdTools.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [NvCplScan] nvsc32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: hp psc 2000 Series.lnk = C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpobnz08.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation Service (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Sikkerhedsservice til udstyr (GEARSecurity) - GEAR Software - C:\WINDOWS\System32\gearsec.exe
O23 - Service: iPod Service (iPodService) - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Macromedia Licensing Service - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Macromedia Shared\Service\Macromedia Licensing.exe
O23 - Service: MGABGEXE - Matrox Graphics Inc. - C:\WINDOWS\system32\mgabg.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Unerase Protection (NProtectService) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\System32\HPZipm12.exe
O23 - Service: sasrfc Service (sasrfcService) - Unknown owner - C:\Programmer\SAS Institute\SAS\V8\access\sasexe\sasrfc.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
Avatar billede kalp Novice
21. februar 2005 - 00:19 #11
Genstart lige i fejlsikret og fiks disse i hijackthis

O4 - HKLM\..\Run: [Internet Optimizer] "C:\Program Files\Internet Optimizer\optimize.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AdTools Service] C:\Program Files\AdTools Service\AdTools.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [NvCplScan] nvsc32.exe

jeg går ud fra du har slettet filerne og mapperne så de burde forsvinde fra loggen efter denne fiks
Avatar billede doktoren Nybegynder
21. februar 2005 - 11:39 #12
Tusind tak for det - det hele skulle være væk nu! Den kører i hvert fald meget bedre.
Avatar billede kalp Novice
21. februar 2005 - 11:57 #13
selv tak:)