Avatar billede jjs Nybegynder
24. marts 2001 - 16:46 Der er 15 kommentarer

topknapper\'s actions

jeg har lavet en hjemmeside i flash 4.0, og jeg bruger load og unload til mine mange film
problemet er at mine topknapper som skal hente f.eks mainpage gør min film\'s størelse som er 700x400 om til fuld størelse derefter på alle \"siderne\".
der er ingen problemer med størelsen på de forskellige undersider (\"film\")så længe jeg ikke bruger topknapperne for så går det galt.
Jeg bruger actions get URL og filmens navn swf.
Hvad er problemet?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. marts 2001 - 16:49 #1
Hvordan bruger du loadMovie?

Prøv at lave et movieClip på din scene og giv det Instance Navnet \"dummy\"

Brug så loadMovie (\"MinFilm.swf\", \"../dummy\");

Nu loader du din movie ind i det clip i stedet. Størrelsen kn du så ændre ved at trække i movieClippet.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. marts 2001 - 16:50 #2
Altså lav movieClippet \"Dummy\" i 700*400 og load ind i Target \"dummy\" i stedet.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. marts 2001 - 16:53 #3
Ellers send mig din .fla på flasher@nikolajdu.dk - så kan jeg kigge på den.
Avatar billede jjs Nybegynder
24. marts 2001 - 16:55 #4
jeg bruge load movie filmens navn swf og så lag 0, + unload movie i lag 0 og det virker jo fint.
på nær \"toppen\"
Avatar billede jjs Nybegynder
24. marts 2001 - 16:56 #5
hvilken fla?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. marts 2001 - 16:57 #6
Hvis du loader ind i level 0 udskifter du hele filmen - er det det du vil?

Har du et link så man kan se præcist hvad du mener?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. marts 2001 - 16:58 #7
Hvis jeg skal kigge dine filer igennem er jeg ihvertilfald nødt til at have dem med loadMovie i.
Avatar billede jjs Nybegynder
25. marts 2001 - 20:53 #8
ja jeg vil udskifte hver film og insætte en ny foe at spare på loading tiden, jeg har ca 35 film
i min flashfilm

Jeg kan desværre ikke vise dig min film da jeg ikke er på nettet.
ved du hvad mit problem kan være med de topknapper
URL\'er?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
25. marts 2001 - 20:56 #9
Hvad mener du helt præcit med topknapper...??
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
25. marts 2001 - 20:56 #10
Er det i et frameset?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
25. marts 2001 - 21:06 #11
ellers brug loadMovieNum (\"minswf\", 0);
Avatar billede jjs Nybegynder
27. marts 2001 - 13:35 #12
hej nikolajdu jeg vil blot sige mange tak for din hjælp men jeg har fået hjælp fra en bekendt så nu fungerer det endelig.

Men ved du forresten hvordan jeg kan få programmet golive som evt.prøve?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. marts 2001 - 13:42 #13
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. marts 2001 - 13:42 #14
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. maj 2001 - 22:29 #15
ehm lukker du her??