Avatar billede lupin12 Mester
19. februar 2005 - 22:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Dias til billed

Hej

Er der en der ved hvordan man laver et dias om til et normalt billed ? , jeg har en scanner kan man bruge den eller skal man have en special til dette brug ?

mvh
Avatar billede sonnic Juniormester
20. februar 2005 - 15:12 #1
Hej Lupin12.
Du skriver at du har en scanner, men ikke hvilken type, er det en flatbed-scanner dvs. en traditionel scanner til refleks scanning ?
Hvis det er den type du bruger, har du ikke mulighed for at scanne dine dias.
Det kræver en "skuffe" eller dias ramme til den type scanninger.
Feks. har HP Scanjet 4070 Photosmart Scanner de fasiliteter du efterlyser. pris ca. 1300 kr.
Hilsen Villy
Avatar billede uranus Nybegynder
20. februar 2005 - 16:02 #2
Hvis det kun drejer sig om få dias, kan det vist bedst betale sig at lade en fotohandler om det. Du kan også vælge at få dem scannet ind på CD det koster ca. 4 kr pr stk (bingo foto - 6 megapixel). Hvis du skal scanne dem selv, får du det bedste resultat med en decideret diasscanner og sådan en koster fra 3.000 kr og opefter. Du kan også vælge en flatbed scanner der også kan tage dias/negativer. De arbejder noget langsommere og billedkvaliteten er gennerelt dårligere end med diasscanner, men kan fås billigere - Vel fra 1000 kr.
Avatar billede sonnic Juniormester
23. februar 2005 - 19:03 #3
Håber det har givet dig svar på dit spørgsmål ?