Avatar billede mikze Nybegynder
19. februar 2005 - 15:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Installation af Mandrake

Hej, jeg har haft downloadet Mandrake: www.mandrakelinux.com.

Jeg har lavet éen bootdiskette(da jeg ikke kan boote fra CD) og de 3 CD'er.

Når jeg starter op med bootdisketten kommer bootskærmen godt nok frem, og jeg får valgmulighederne:

F1 for more options

Enter for install

Jeg prøvede først, at klikke Enter. Så bliver der loadet lidt nede i bunden, og når den er færdig med det bliver skærmen bare sort og vil ingenting.

Jeg prøvede så F1 hvor jeg kan installere på forskellige måder.

Expert med grafik som understøttede bootdisketten, der skete det samme.
Text installition kun med tekst, der skete det samme igen.

Nogle som kan hjælpe?
Avatar billede overloaded Mester
19. februar 2005 - 15:42 #1
Du skal bare boote op på CD.1
Husk at sætte cdrom i BIOS first boot device.
Avatar billede mikze Nybegynder
19. februar 2005 - 15:50 #2
Det har jeg gjort, men mit bundkort kan ikke boote op med CD.
Avatar billede pham Nybegynder
19. februar 2005 - 16:28 #3
--> mikze

Det lyder som om du har en ældre pc. Du kan evt. finde en bios update på nettet som gør dig i stand til at boote på cd'en. Jeg vil dog ikke anbefale dig denne løsning hvis du ikke har fuldt ud styr på hvad du laver når du flasher (updatere) din bios.

En anden løsning er at lave en boot floppy. se http://www.klid.dk/sw/mandrake/10.1/doc/install/da/install.htm#floppy for yderligere hjælp!

mvh
Anders Hansen
Avatar billede mikze Nybegynder
19. februar 2005 - 16:33 #4
pham: Jeg har netop kørt den guide igennem, og bootet fra diskette! Men så sker det som er beskrevet i spørgsmålet.
Avatar billede mikze Nybegynder
22. februar 2005 - 18:38 #5
Er der andre forslag ?
Avatar billede JoeX2 Praktikant
28. februar 2005 - 23:13 #6
Det lyder mest som problem med dit grafik kort, men kan også være andet hardware.

har du prøvet text installationen?
Hvad er det for et grafik kort?
Avatar billede mikze Nybegynder
02. marts 2005 - 16:24 #7
Jeg har prøvet med text installation og med expert installation! Men her (igår) prøvede jeg at installere linux igen, men der kom der (endelig) noget nyt frem på skærmen, noget tekst!

Jeg valgte så at bruge Alcohol 120% til at brænde imagefilen med linux overpå en CD, og så virkede det faktisk :)
Avatar billede mikze Nybegynder
02. marts 2005 - 16:24 #8
Altså jeg brændte en ny CD simpelthen.