Avatar billede nadine Nybegynder
19. februar 2005 - 14:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

mellemrum mellem </tr> og <tr> i ie

Jeg har det problem at der dannes et mellemrum mellem to table rows i en tabel i internet explorer. Det ser ud som det skal i både Mozilla Firefox og Opera.

Mellemrummet dannes - så vidt jeg kan se - mellem </tr> og <tr>

Jeg har kigget mig blind på koderne snart, og har brug for et par friske øjne til at hjælpe.

Hvordan løser jeg det så det ser ens ud i alle 3 browsere?

Mvh. Nadine =)

Siden det drejer sig om er denne:
http://www.kinkydiva.dk/nyside/home.htm
Avatar billede roenving Novice
19. februar 2005 - 14:56 #1
Nej, problemet er, at et linjeskift _foran_ et </td> faktisk skrives i IE som en tekst-node, så dine celle-lukketags skal hives op på samme linje som det, der er i cellen !-)
Avatar billede nadine Nybegynder
19. februar 2005 - 15:48 #2
Tak!
Det var jo lige det der skulle til.

Men hvor er det dog fjollet... det er vel for pokker det man har tags til; nemlig at definere at det er <HERINDE DET FOREGÅR> - synes jeg ;)

Mvh. Nadine
Avatar billede roenving Novice
19. februar 2005 - 15:55 #3
Tjah, det har du absolut ret i, men det er een af IEs ideosynkrasier, og der er faktisk en tilsvarende omkring </div>-tingene, som medfører at et div-tag altid mindst er een linje høj ...

-- og det på trods af, at html-standarden entydigt fastslår, at whitespace fuldstændigt skal overses, medmindre det helt klart indgår i en tekst-node (og linjeskift skal _altid_ overses i fortolkningen !-)

-- og tak for point ;~}
Avatar billede nadine Nybegynder
19. februar 2005 - 16:24 #4
-- og det var da så lidt! Lad nu være med at bruge dem på noget fornuftigt, ik' ;)

-- og go' weekend!

PS: Note til Microsoft: Det er pinligt er hvad det er! Piiiiiinligt! Fix det!
Avatar billede olebole Juniormester
19. februar 2005 - 22:31 #5
<ole>

Det synes at skyldes MS' teknologi MSHTML, som bl.a. også er det, Word bygger på. Prøv at udvælge nogle linier i Word - så vil du se, der altid er et ekstra blanktegn i slutningen af hver linie.

Det samme sker, hvis du udvælger tekst i dette spørgsmål - i IE.
Prøv det samme i FF - der sker det ikke  :)

/mvh
</bole>