Avatar billede okkels Nybegynder
19. februar 2005 - 13:10 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til simpelt bruger-profil script

Hej,

Jeg har nu forgæves ledt efter et færdiglavet script, der opfylder mine krav. Uden held - hvorfor jeg nu vender tiltroen til Eksperterne! :-)

Sagen er, at det jeg skal bruge i virkeligheden er ret simpelt (tror jeg da) - hvorfor jeg ikke har brug for avancerede login/CMS/forum-systemer, som ellers er derude.

Anyway: til at forklare hvad det er jeg har brug for, så er det vist lettest at vise det. Tag derfor et kig på www.rutinen.dk/rutinerede.asp og klik ind på en af personerne, inden vi går videre.

Jeg er webmaster for siden og er ved at lave siden helt om og går bl.a. over til PHP, da b-one ikke understøtter Access men kun MySQL. Det jeg gerne vil tilbyde de andre gutter på Rutinen.dk er, at de selv kan ændre det info, der står på deres "profil". Jeg går ud fra det betyder, at dataen skal gemmes i databasen.
Men da der er tale om 12-13 rene tekstfelter til hver person, kan det vel ikke være så svært!?

Jeg har i forvejen et login-system, så det behøves ikke nødvendigvis være inkluderet i systemet (selvom det da gerne må, hvis det gør det lettere). Alternativt kunne jeg måske forestille mig, at siden hvor det enkelte medlem ændrer sine data kan kaldes på forskellige måder, (altså fx  at der bliver oprettet 11 sider - en til hver person - i stil med rutinen.dk/edit_okkels.php, rutinen.dk/edit_other.php, etc.)

Er der nogen der kender til et script, der kan opfylde disse ønsker? Eller er der nogen, der kan give mig en letforståelig måde at gøre det på. Jeg har naturligvis adgang til phpmyadmin, hvis der skal oprettes nye tabeller, men ellers er jeg lidt grøn i PHP/MySQL.. Vil selvfølgelig gerne kaste mig ud i nogle eksperimenter selv, men det er nu engang lettere hvis man ved hvor man skal starte...! ;-)

På forhånd 199 gange tak for hjælpen!

/Okkels
Avatar billede acoon Nybegynder
21. februar 2005 - 10:42 #1
Er der penge i dette? :)
Avatar billede okkels Nybegynder
21. februar 2005 - 11:36 #2
Hvis du i samme ombæring kan finde en måde at gøre siden Rutinen.dk profitabel på, kan du da naturligvis godt få del i overskuddet... ;-) Men indtil da er det desværre ren ære og street-credit du kan opnå!
Avatar billede okkels Nybegynder
22. februar 2005 - 12:27 #3
Jeg har fundet en løsning på mine problemer. Ikke optimalt, men det virker. Jeg bruger det danske CMS-system CMSimple.dk til at oprette og redigere profilerne med. Det er lidt kringlet, men det virker.

Så I går glip af de 199 for denne omgang... ;-)