Avatar billede katrine76 Nybegynder
18. februar 2005 - 15:59 Der er 5 kommentarer

Spring mellem åbne programmer ved hjælp af tabulatortasten

I windows kan man springe mellem åbne programmer med ctrl + tabulator - også de som ligger passive nede i linien under skrivebordet. Jeg kan ikke få min nye mac til gøre det samme. Er der nogen der kan hjælpe? Og er der i øvrigt en deletetastefunktion et sted?
Mange tak for hjælpen
MVH katrine
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. februar 2005 - 16:41 #1
SHIFT + BACKSPACE skulle gerne være delete, det er det når man bruger et MAC keyboard på en windows maskine.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. februar 2005 - 16:43 #2
Med hensyn til at skifte program, så prøv lige CMD+TAB (er det æble tasten)!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. februar 2005 - 16:46 #3
Desuden findes der også shareware løsninger: http://www.proteron.com/liteswitchx/
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. februar 2005 - 16:49 #4
Prøv dem og hvis de duer, kan du jo give mig points.
Avatar billede egonspock Seniormester
19. februar 2005 - 16:38 #5
som james_t_dk siger, så er det æble-tab du skal bruge. Det vil skifte mellem de forskellige programmer, der er åbne, og mens du holder æbletasten nede, kan du også bruge q-tasten (som i æble-Q) til at lukke det program, du har fat i. Endelig kan du også bruge musen mens du holder æbletasten nede og har trykket tab-tasten en gang.
Og så er der lige kommet et lille freeware-program, Witch, der ikke bare skifter mellem programmerne, men også mellem vinduerne, som du kender fra Windoze. http://www.petermaurer.de/nasi.php?thema=witch&sprache=english
Hvis det er en bærbar, så prøv fn-slet til delete.